جراحی زیبایی عمل بینی و ماساژ دادن بینی بعد از عمل جراحی


رینوپلاستی

رینوپلاستی یکی از روش های جراحی بینی است که برای عمل جراحی بینی، بسیار رایج و با کمترین عارضه و خطر انجام می شود. این عمل جراحی تحت بی حسی موضعی یا با بیهوشی عمومی صورت میگیرد، همچنین موجب رفع ناهنجاری ها و ظاهر بینی می شوند. رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای اصلاح یا زیبا کردن است. این جراحی قدمت تاریخی زیادی دارد.  جراحی بینی بمنظور زیباسازی ظاهر بینی و یا بهبود عملکرد بینی و یا حتی برطرف کردن نواقص بینی استفاده می شود.

ماساژ دادن استخوان‌های بینی و همچنین جای بخیه ها، یکی از مراقبت‌های پس از عمل رینوپلاستی است. ماساژ بینی پس از جراحی، معمولا به افرادی پیشنهاد می‌شود که استخوان‌های بینی آن‌ها جهت فرم دهی شکسته شده‌ است. مورد دیگر در بینی های گوشتی است که ماساژ بسیار برای بینی های گوشتی تاثیر گذار است و برای افرادی که دارای بینی های پهنی هستند ماساژ، فرم بینی را متعادل می کند.

ماساژ بینی بعد از عمل جهت خوش فرم شدن بینی در دوران بهبود انجام می‌شود. چنانچه استخوان بینی در جراحی بینی دچار تغییر شکل شده باشد بینی گچ گرفته می‌شود تا استخوان مورد نظر در حالت جدید خود بماند. جراحان معمولا توصیه می‌کنند که استخوان‌های بینی پس از جراحی زیبایی یا ترمیمی ماساژ داده شوند. ماساژ دادن در زمان التیام یافتن بینی برای نقاط هم پایه شکستگی در استخوان‌های بینی بسیار مفید است. البته ماساژ به شرطی سودمند خواهد بود که بیمار این کار را با تایید متخصص و تحت نظر او انجام دهد.

نحوه ماساژ دادن بینی

جهت ماساژ بعد از عمل بینی بهتر است انگشتان هر دو دست خود را کناره‌های بینی قرار داده و به آرامی بینی را از بالا به پایین ماساژ دهید. نکته مهم این است که ماساژ باید در قسمت یک سوم فوقانی بینی، در قسمتی ‌که بیشتر استخوانی است صورت گیرد. فشار ناشی از ماساژ باید به سمت کناره‌های بینی انجام گیرد و نه قسمت بالای پل استخوانی. اعمال هر گونه فشار به استخوان پل بینی موجب تغییر شکل و جابجایی استخوان‌های بینی شده و سبب می‌شود استخوان‌ها درست جوش نخورند.

درمواردی که بیمار نیاز به ماساژ دارد پزشک بعد از آموزش صحیح ماساژ بینی، معمولا توصیه می‌کند بیمار به‌مدت 2 تا 3 هفته ماساژ بینی بعد از عمل را ادامه دهد. ماساژ باید به‌ مدت تقریبا 1 دقیقه و با فشار و درد خیلی کمی توام باشد. این کار معمولا 6 تا 8 هفته بعد از درآوردن گچ بینی و 20  تا 30 بار در طول روز انجام می‌شود. ماساژ بینی بعد از جراحی کمک می‌کند تا استخوان‌های بینی در وضعیت مناسب جوش خورده و بینی شکل و طرح مناسبی داشته باشد.

جراحی های درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.