رینوپلاستی در جراحی بینی

رینوپلاستی در جراحی بینی

اصطلاح رینوپلاستی در جراحی بینی در واقع فرایندی است که علاوه بر اصلاح ساختار بینی از جمله مشکلات تنفسی،اختلال در عملکرد، و پلیپ بینی ظاهر بینی نیز اصلاح می شود و یکی از شاخه های جراحی زیبایی می باشد. در واقع رینوپلاستی با تنظیم اندازه بینی نسبت به صورت ساختار مناسبی را در چهره فرد ایجاد می کند و در با ایجاد هماهنگی در اجزای صورت ساختار درونی و عملکرد درونی بینی را اصلاح می کند. در این مقاله با اصطلاح رینوپلاستی در جراحی بینی آشنا می شویم و با باید ها و نباید های این نوع جراحی پلاستیک آشنا می شویم.

ویژگی های رینوپلاستی در جراحی بینی

  • فرم دهی به بینی
  • متقارن سازی بینی
  • اصلاح ساختار بینی
  • رفع فرورفتگی یا برامدگی های سطح بینی
  • اصلاح اندازه بینی با توجه به ویژگی های صورت
  • فرم دهی به نوک بینی

تصویر زیر نمونه ای از جراحی رینوپلاستی می باشد که توسط دکتر میلانی انجام شده است. بیمار مراجعه کننده دارای پوستی نازک می باشد که دکتر میلانی با تخصص بالا و دقت و مهارت توانسته است ظاهری زیبا در این فرد ایجاد کند.

طریقه عمل رینوپلاستی در جراحی بینی

رینوپلاستی در جراحی بینی با توجه به نوع پوست بیمار می تواند به روش های مختلفی انجام شود. در این  جراحی زیبایی با تغییراتی که روی سطح غضروفی فرد ایجاد می شود شکل بینی تغییر می کند. نوع پوست و استخوان بینی می تواند فرایند رینوپلاستی را تسهیل و یا مشکل کند. به طور مثال اگر بینی دارای استخوانی کج باشد به مراتب شرایط جراحی بینی سخت می شود. معمولا رینوپلاستی در جراحی بینی به دو روش انجام می شود که روش باز و بسته نامیده می شود.

رینوپلاستی می تواند به یکی از دو روش زیر اجرا شود:

  • رینوپلاستی بسته: در این روش در جراحی بینی برش های از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند و دسترستی به سطح غضروفی بینی بیمار سخت می باشد در نتیجه پزشک دید وسیع روش باز را در این روش ندارد و با محدودیت بیشتری می تواند شکل مناسبی را برای بینی بیمار ایجاد کند.
  • رینوپلاستی باز: در این روش  در جراحی بینی روش است که با ایجاد برش بر روی سوراخ های بینی ایجاد می شود و جراح به راحتی می تواند با دسترسی به تمامی سطح غضروف بینی شکل مناسبی را در بینی فرد ایجاد کند.

تصویر زیر نمونه از رینوپلاستی در جراحی بینی می باشد که توسط دکتر میلانی انجام شده است. همان طور که در تصویر می بینید با تغییرات ایجاد شده روی بینی بیمار علاوه برکوچک شدن و ساختار دهی به بینی قوز و کجی بینی بر طرف شده است.

دکتر میلانی قبل از جراحی زیبایی بینی با دقت به خواسته های بیمار توجه می کند و جراحی رینوپلاستی را با توجه به خواسته های بیمار انجام می دهد. چرا که خواسته های بیماران معمولا در جراحی بینی متفاوت می باشد.

 انتخاب جراح مناسب برای عمل رینوپلاستی

انتخاب جراح مناسب برای عمل رینوپلاستی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. قبلا از انتخاب جراح مناسب برای عمل ریتوپلاستی بهتر است آگاهی کافی را از این نوع عمل افزایش دهید و هدف خود را از رینوپلاستی مشخص کنید. پس از آن با تحقیقات کافی می توانید جراح مناسبی را برای خود انتخاب کنید. جهت انتخاب جراح مناسب برای عمل رینوپلاستی می توانید از با مراجعه به مطب یا مشاهده نمونه کار های جراح از میزان مهارت جراح با خبر شوید. همچنین صحبت کردن با سایر بیماران پزشک می تواند اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار دهد.

در بسیاری از مواقع در عمل بینی و بسیاری از جراحی زیبایی بیمار از شکل بینی خود راضی نمی باشد و یا به دلیل مشکلات ظاهری و تنفسی نیاز به جراحی ثانویه دارند. تصویر زیر نمونه ای از رینوپلاستی در جراحی بینی می باشد که برای بار دوم انجام شده است. با تغییرات ایجاد شده در بینی فرد ظاهر زیبا در بینی بیمار ایجاد شده است. این بیمار برای بار دوم رینوپلاستی را انجام می دهد چرا که در عمل قبلی که توسط جراح دیگری انجام شده است به دلیل عدم استحکام بخشی به استخوان نوک بینی افتادگی نوک بینی بوجود آمده است. دکتر میلانی با فرم دهی و و با پر کردن ناحیه فرورفتگی بینی را اصلاح کرده و رینوپلاستی در جراحی بینی را به شکل مناسبی انجام داده است. پس از عمل زیبایی بینی ساختار بینی اصلاح شده است و قرینه سازی به درستی انجام شده است.

الزامات قبل از عمل رینوپلاستی

در جراحی رینوپلاستی نیز مانند دیگر جراحی ها با رعایت الزاماتی قبل از عمل می توان به بهبود بیمار و ترمیم بهتر فرد کمک کرد. قبل از عمل بهتر است استفاده از سیگار و قرص هایی از جمله آسپرین را به مدت 2 هفته قطع کند و در صورتی که داروی خاصی مصرف می کند و یا بیماری خاصی دارد پزشک را مطلع سازد. همچنین بیمار از 8 ساعت قبل از عمل رینوپلاستی نباید چیزی میل کند.

الزامات بعد از عمل رینوپلاستی

بعد از عمل رینوپلاستی نیز همواره بیمار باید نکات بسیاری را رعایت کند تا فرایند بهبود به درستی انجام شود. بیمار با مصرف غذاهای نرم و عدم فشار به بینی و مصرف دارو ها می تواند به بهبود سریع خود کمک کند و نتایج رضایت بخشی از عمل رینوپلاستی داشته باشد.

دکتر میلانی در تلاش است همواره با مشاوره بعد از عمل نیز در حد امکان راهنمایی لازم را با بیمار داشته باشد. تا بهبود بیمار بعد از رینوپلاستی به سرعت انجام شود و نتیجه رضایت بخشی نیز داشته باشد.

منبع : سایت دکتر میلانی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.