زمان مناسب برای عمل بینی چه زمانی است؟ انتخاب بهترین زمان برای عمل بینی

عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های انتخابی است. یعنی ضرورتی برای انجام آن وجود ندارد و فرد به خواست و اراده ی خود تصمیم به انجام آن می گیرد. از این رو، زمان این عمل را بیمار با مشورت پزشک انتخاب می کند. اما چه موقع زمان مناسب برای عمل بینی است؟

کسانی که قصد انجام عمل بینی را دارند، مطمئنا سوال هایی درمورد زمان مناسب برای انجام عمل بینی در ذهنشان به وجود آمده است. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید، برای یافتن پاسخ سوالات خود، این مطلب را به دقت بخوانید.

فصل مناسب برای عمل بینی

زمانبندی دقیق عمل بینی برای هر فرد متفاوت از دیگری است. با این حال، بیشتر جراحی های بینی در پاییز و اوایل بهار انجام می شوند. عمل بینی در هوای سرد و گرم را در زیر مقایسه می کنیم:

عمل بینی در پاییز و زمستان

 

عمل زیبایی بینی را می توان درپاییز و زمستان انجام داد. فرقی نمی کند اولین جراحی باشد یا جراحی ثانویه، هوای سرد پاییز و زمستان عواقب منفی بعد از عمل را به دنبال نخواهد داشت. بینی بیمار در هوای سرد هم سالم خواهد ماند. بنابراین، هوای سرد موفقیت عمل بینی را به خطر نمی اندازد. عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های زیبایی است که نتیجه ی آن با شرایط آب و هوایی و دما ارتباطی ندارد.

 

عمل زیبایی بینی در بهار و تابستان

دمای اولین روزهای بهار هنوز خنک است و عمل بینی را می توان در این روزها نیز انجام داد. البته همانطور که در بالا گفته شد، دمای هوا تاثیری بر نتیجه ی عمل بینی ندارد و تابستان هم فصل خوبی برای انجام عمل بینی است. دمای بالای تابستان مشکلی برای بینی تازه عمل شده ی شما ایجاد نخواهد کرد. اما در هوای سرد، ورم بینی زودتر می خوابد. تا چند هفته بعد از عمل نباید بینی را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دهید.

ایران کشور مناسب برای عمل بینی

ایران یک کشور چهار فصل است؛ یعنی مناطق مختلف آن در یک برهه ی مشخص از سال، آب و هوایی متفاوت از یکدیگر دارند. به همین دلیل، ایران برای انجام جراحی بینی بسیار مناسب است. بیشتر شهرهای بزرگ ایران که مراکز انجام جراحی بینی هستند، در طول سال آب و هوایی معتدل دارند. این شهرها در زمستان ها خیلی سرد و در تابستان ها خیلی گرم نیستند.

درمورد فصل مناسب برای انجام عمل بینی صحبت کردیم. اما حالا باید دید که چه سنی برای عمل بینی مناسب است.

سن مناسب برای عمل بینی

سن مناسب برای انجام عمل بینی برای هر شخص متفاوت است و بیمار باید اطلاعات کافی درباره روند جراحی بینی، خطرات و عوارض آن داشته باشد. بسیاری از بیماران دوست دارند بدانند بهترین زمان برای عمل بینی چه سنی است؟ در واقع جراحی بینی عملی کم خطر است و افراد میانسالی که از سلامت کامل برخوردارند نیز می توانند این عمل را انجام دهند. محدودیت سنی برای نوجوانان و جوانان هم تا زمانی است که رشد بینی متوقف شود و فرد پس از آن می تواند جراحی بینی را انجام دهد. رشد بینی معمولا برای دختران تا پایان ۱۶ سالگی (آغاز ۱۷ سالگی) و برای پسران تا پایان ۱۷ سالگی(آغاز ۱۸ سالگی) ادامه دارد.

عمل بینی در سنین بالا می تواند به یک چالش تبدیل شود. پوست صورت با افزایش سن شروع به افتادن می کند. به همین دلیل پس از اتمام جراحی، کشیدن و صاف کردن پوست بسیار دشوار می باشد. به طور کلی؛ نوع پوست بینی اهمیت فراوانی در جراحی بینی دارد و رینوپلاستی برای افراد بالای ۵۵ سال چالش برانگیز خواهد بود.

 

اندازه بینی بیشتر دختران ۱۶ ساله و پسران ۱۷ ساله تقریبا برابر افراد بزرگسال است و اکثر آنان به بلوغ فیزیکی برای انجام جراحی بینی رسیده اند. اما بلوغ روانی نیز نقش بسیار مهمی در جراحی بینی ایفا می کند. با وجودی که تمام نوجوانان و جوانان برای رسیدن به ظاهری بهتر قصد انجام جراحی بینی را دارند، اما باید بدانند که این تغییر آنها را محبوب تر نخواهد کرد. بنابراین، آمادگی روانی از مراحل آمادگی برای جراحی بینی محسوب می شود.

برای تعیین زمان مناسب عمل بینی چه مواردی را در نظر بگیریم؟

به غیر از سن که امری غیرارادی است، هماهنگ کردن باقی موارد برای تعیین زمان مناسب عمل بینی در اختیار شما و جراحتان است. قبل از مراجعه به پزشک جراح، کارهای زیر را انجام دهید.

دوران نقاهت را در نظر داشته باشید

معمولا مدت زمان مناسب برای عمل بینی بین یک الی سه ساعت است و در تمام این مدت، بیمار بیهوش است. بعد از این بیهوشی تقریبا طولانی، کسی باید همراه بیمار بوده و او را به خانه ببرد. دوران نقاهت بعد از عمل بینی در افراد مختلف و بسته به روش جراحی متفاوت است اما کبودی و ورم بعد از عمل بینی در همه ی بیماران بعد از ۵ الی ۱۰ روز از بین می رود. پس باید زمانی را برای انجام جراحی انتخاب کنید که یکی از اعضای خانواده یا دوستان حاضر به همراهی شما باشد و همچنین، تا ۱۰ روز بعد از جراحی مراسم یا جلسه ی مهمی در پیش رو نباشد.

تقویم را چک کنید

دو تا سه ماه متوالی از سال را به عنوان دوران بحرانی نقاهت خود در نظر بگیرید. شما در این دوران نباید فعالیت های سنگین انجام دهید و در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشید. اگر زمان جشن ها و عروسی ها از قبل مشخص شده, سعی کنید که این سه ماه با آن ها تداخل نداشته باشد و در عکس ها عالی به نظر برسید.

به دقت برنامه ریزی کنید

 

اگر برای یک رویداد خاص، مثل مراسم ازدواج قصد عمل کردن بینی خود را دارید، چند ماه قبل از آن دست به کار شوید تا بینی فرصت کافی برای بهبودی داشته باشد. زمان پیک شغلی خود را فراموش نکنید. هر شخصی می داند که چه مواقعی از سال اوج شلوغی حرفه ایش است. یادتان نرود که گرفتن مرخصی یا تعطیل کردن کار به مدت یک الی دو هفته در این مواقع، امری دشوار و حتی در مواردی ناممکن است.

از تصمیم خود برای عمل بینی مطمئن شوید

تصمیم به انجام جراحی زیبایی یک تصمیم جدی است و نباید بر اساس هوی و هوس لحظه ای و تنها برای افزایش محبوبیت انجام شود. شما باید از اینکه می خواهید تغییرات عمری در چهره ی خود ایجاد کنید، مطمئن شوید. تصمیم شما باید به قدری جدی باشد که اگر بعد از جراحی به آینه نگاه کردید، لبخند رضایت همیشگی بر لب داشته باشید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.