بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ها چگونه انجام می شود؟


بلفاروپلاستی

هنگامی که به چهره ی فردی نگاه می کنید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند چشمان آن هاست. ممکن است موهبت چشمان زیبا نصیب شما نشده باشد و یا ممکن است به دلیل عواقب افزایش سن، جوانی و زیبایی چشمان شما کمرنگ شده باشد. ولی نگران نباشید. عمل پلک راه حلی منحصر به فرد برای مشکل شماست. جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از عمل های زیبایی بشمار میرود که بمنظور از برطرف نمودن چین و چروک دور چشم و همچنین افتادگی پلک انجام می شود. این جراحی هم برای پلک پایین و هم برای پلک بالا و یا حتی در برخی از مواقع هر دو پلک مورد استفاده قرار می گیرد.

در اکثر مواقع جراحی بلفاروپلاستی را یک عمل زیبایی می پندارند؛ اما نکته قابل توجه ایست که این عمل جراحی در حیطه ی درمانی هم انجام می پذیرد، به این صورت که بلفاروپلاستی می‌تواند میدان دید افرادی را که دچار افتادگی پلک هستند و باعث کم شدن میدان دیدشان شده را بهبود بخشد. غالبآ افرادی که دارای پلک های پف کرده و یا افتادگی پلک و مشکل در بینایی دارند می توانند از عمل جراحی زیبایی پلک برای حل مشکل خود استفاده نمایند.

بلفاروپلاستی بیشتر برای افرادی مفید خواهد بود که در اثر رسوب چربی در پلک ها دچار اختلال دید می شوند. این عمل همچنین برای جوانسازی پلک های بالا و پایین، برطرف کردن کیسه های زیر چشم و سفت کردن پوست شل اطراف چشم انجام می شود.

مراحل انجام عمل زیبایی پلک

معمولا بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام شده و حتی نیازی به بستری شدن هم ندارد. این عمل بطور معمول نیازی به بیهوشی ندارد و تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد.

در عمل جراحی پلک چشم بالا برش دقیقآ بر روی چین طبیعی پلک داده خواهد شد که احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک بلفاروپلاستی چشم اثری از برش بر روی پلک ها بماندبسیار نادر است. در این نوع عمل جراحی بعد از بلند کردن پوست، در صورتی که کیسه های چربی در لایه زیرین آن وجود داشته باشد جدا خواهد شد و سپس  محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود. امکان جراحی پلک با لیزر هم وجود دارد.

در عمل جراحی پلک چشم پایین در صورتی که میزان پف پلک پایین و میزان بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش را دقیقا زیر خط مژه ها ایجاد خواهند کرد. در این حالت چربی ها خارج می شود و پوست اضافی پلک برش میخورد. ولی اگر میزان چربی ایجاد شده در پلک پایین کم باشد و میزان پوست پلک بصورت معمولی باشد می توان چربی های ایجاد شده را از طریق برشی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود خارج نمود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.