عمل زیبایی گوش- مراقبت های بعد از عمل جراحی گوش


اتوپلاستی

امروزه افراد زیادی با استفاده از عمل هاي مختلف زيبايي اعتماد به نفس بيشتري پيدا کرده اند و از زندگي خود با ظاهری جدید لذت بيشتري مي برند. جراحی زیبایی گوش که با نام جراحی اتوپلاستی نیز شناخته شده است، یکی از عمل های موثر در ظاهر گوش افراد است که امروزه طرفداران خاص خود را دارد. عمل زیبایی گوش می‌تواند فرم، موقعیت و تناسب گوش را نسبت به دیگر اجزای صورت بهبود بخشد. با انجام این جراحی افرادی که دارای عیوب مادرزادی نظیر بیش از حد بزرگ بودن و یا برآمده بودن گوش هستند می توانند تمام این نقص ها را اصلاح کنند. علاوه بر این، فرم بد گوش که در اثر آسیب‌های جسمی ایجاد گشته یا با رشد کودک نقص ها نمایان‌تر می‌شوند، با این عمل برطرف خواهد شد و ظاهر بهتری بدست میاید.

مراقبت هاب بعد از عمل جراحی گوش

افرادی که از گوش های بزرگی برخوردار می باشند و از فرم گوش های خود ناراضی هستند می توانند برای بهبود فرم گوش های خود تحت عمل جراحی زیبایی گوش قرار گیرند. این افراد باید این نکته را بدانند که مراقبت های پس از جراحی گوش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چند مورد از مراقبت های بعد از عمل زیبایی گوش را برای شما عزیزان در ذیل مطرح خواهیم کرد.

از مهم ترین نکات پس از عمل زیبایی گوش رعایت بهداشت محل زخم است. پس از عمل گوش ها پانسمان خواهند شد و بعد از مدتی که پانسمان ها را از روی گوش جدا می کنند به بیمار توصیه می شود که از یک باند کشی تا چندین هفته بر روی گوش های خود استفاده کند. و از پانسمان و پوششی که بعد از جراحی گوش روی زخم قرار می گیرد مواظبت نماید و آن را خشک نگه دارد و تا زمانی که سر پوشش دارد استحمام نکند. البته پس از گذشت 5 روز که پانسمان برداشته می شود استحمام کردن موردی ندارد.

نکات مهم:

  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط جراح گوش، در روند بهبودی تاثیر بسزایی دارد.
  • دارو ها را تا آخر مصرف کنید.
  • پس از جراحی گوش، سعی کنید گوشی که جراحی شده است را به سمت بالا نگه دارید.
  • در صورتی که پس از جراحی زیبایی گوش احساس درد داشتید، پس از کسب اجازه از پزشک معالج خود می توانید از مسکن استفاده نمایید.
  • به مدت یک هفته از فین کردن بینی پرهیز کنید.
  • پس از اتمام جراحی زیبایی گوش، بر روی گوش ها و دور سر را به منظور کاهش تورم و کبودی یک باند قرار می دهند، قرار گیری باند بر روی گوش ها ممکن است باعث کاهش شنوایی شود، بنابراین بیماران نهراسند، چرا که شنوایی آن ها پس از برداشتن باند برطرف خواهد شد.

 

  • به هنگام عطسه، دهان خود را باز نمایید تا به اجزای صورت فشاری وارد نشود.
  • مراقب گوش ها در این دوران باشید تا آسیبی به آن وارد نشود.
  • پس از گذشت 3 روز می توانید به انجام فعالیت های روزانه بپردازید.
  • از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.
  • اگر با ترشحات خونی مواجه شدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
  • تا مدتی پس از جراحی زیبایی گوش باید از انجام فعالیت ها ورزشی همچون شنا و رفتن به استخر اجتناب کنید.
  • تا بهبودی کامل مراقب باشید تا آب به گوش ها نرسد و عفونت نکند.

انتخاب جراح:

کسانی که قصد انجام جراحی گوش را دارند باید درانتخاب جراح خوب بسیار دقت به خرج دهند از نشانه های جراح خوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

یک جراح گوش خوب باید صبور باشد و تمامی نکات مربوط به جراحی زیبایی گوش را با حوصله به بیمار توضیح دهد. یک جراح خوب صرفا به فکر منافع شخصی خود نیست و سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار می دهد. و ازهمه مهم تر تجربه کافی و مهارت لازم را برای انجام این عما جراحی زیبایی داشته باشد.

پیشنهاد ما دکتر میلانی متخصص گوش و حلق و بینی است. دکتر میلانی در سال 1381 با اخذ دانشنامه یا بورد تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شدند.دکتر میلانی سابقه کار در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی متعدد تهران را داشته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.