ماساژ بینی بعد از جراحی- جراحی زیبایی عمل بینی


رینوپلاستی یا جراحی زیبایی عمل بینی

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی عمل بینی از دو کلمه “رینو” و ”پلاستی” تشکیل شده است. رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای زیبا یا اصلاح نمودن می باشد. رینوپلاستی یکی از روش های جراحی بینی است که برای عمل جراحی بینی، بسیار رایج و با کمترین عارضه و خطر انجام می شود. این عمل جراحی تحت بی حسی موضعی یا با بیهوشی عمومی صورت میگیرد، همچنین موجب رفع ناهنجاری ها و ظاهر بینی می شوند.

رینوپلاستی علاوه بر کاربرد زیبایی، جهت درمان مشکلات تنفسی و اختلالات دیگر در بینی نیزانجام می پذیرد. افرادی که از پل یا نوک بینی خود راضی نیستند و مایل به برطرف نمودن قوز بینی خود می باشند و یا خواستار باریک‌تر شدن نوک بینی خود هستند می توانند از این روش استفاده کنند. سایر افرادی که به دلایل مختلف پزشکی بینی خود متقاضی این عمل می باشند، احتمالاً به دلیل شکستگی و یا مشکلات مادرزادی دچار مشکلات تنفسی شده اند و راه بینی‌شان مسدود شده است.

ماساژ دادن استخوان‌های بینی و همچنین جای بخیه ها، یکی از مراقبت‌های پس از عمل رینوپلاستی است. ماساژ بینی پس از جراحی، معمولا به افرادی پیشنهاد می‌شود که استخوان‌های بینی آن‌ها جهت فرم دهی شکسته شده‌ است. مورد دیگر در بینی های گوشتی است که ماساژ بسیار برای بینی های گوشتی تاثیر گذار است و برای افرادی که دارای بینی های پهنی هستند ماساژ، فرم بینی را متعادل می کند.

 

منظور از ماساژ بینی بعد از جراحی

ماساژ دادن بینی باید به توصیه پزشک انجام شود و طبق تجویز وی، اصولی و تکنیکیصورت گیرد. ماساژ دادن به منظور فرم دهی به قسمت های برجسته بینی است. این نوع ماساژ هرچه بر روی مناطق برجسته فشار بیشتری به سمت داخل وارد کند بهتر است. البته که این نوع ماساژ حتماً توسط پزشک انجام بگیرد و در صورتی که الزام به تکرار شدن باشد توضیحات توسط پزشک به بیمار داده می شود. در واقع ماساژ بینی به منظور کاهش تورم بینی، جوش خوردن پوست بر روی ساختار زیرین و همچنین کمک به شکل گرفتن پوست بینی استفاده می شود که معمولاً هر زمانی که پزشک شما بخواهد چسب شما را تعویض نماید انجام می شود.

نحوه انجام ماساژ بینی بعد از جراحی

ماساژ بینی از هفته دوم عمل جراحی و بعد از برداشتن گچ بینی به افراد توصیه می شود. طریقه ماساژ دادن بینی به این صورت است که: در ابتدا رو به آینه بایستید سپس انگشت شصت در یک طرف نوک بینی و انگشت نشانه در طرف دیگر نوک بینی قرار گیرد. و بعد بصورت موازی به سمت بالا تا زیر ابروها ماساژ دهید. فشار ماساژ هنگام عبور انگشتان از کنار نوک و غضروف های بینی آرام انجام گیرد و هنگام عبور از کنار استخوان های بینی کمی محکم تر باشد. فشار ناشی از ماساژ باید به سمت کناره‌های بینی باشد و قسمت بالای پل استخوانی هیچ فشاری متحمل نشود.

اعمال هر گونه فشار به استخوان پل بینی سبب ایجاد تغییر در شکل و جابجایی استخوان‌ها خواهد شد و این امر باعث می‌شود استخوان‌ها بخوبی جوش نخورند. این کار بمدت دو تا سه دقیقه بطول می انجامد. دقت داشته باشید که قرار گرفتن صحیح انگشتتان موجب می‌شود که فشار مساوی و کافی به هر دو طرف بینی وارد شود و این موضوع بسیار با اهمیت است.

در مواقعی هم که پوست به قسمت زیرین چسبیده باشد می توان برای بهبود چسبندگی از ماساژ استفاده نمود. ماساژ دادن در این موقعیت به این صورت است که دو طرف لبه ی پوست را گرفته و سپس رها نمایید. این کار کمک بسیار موثری در جوش خوردن صحیح استخوان‌های بینی می کند و همچنین در شکل گیری و ظاهر مناسب هم کم موثر نیست.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.