ماساژ بینی بعد از عمل جراحی- طریقه صحیح ماساژ بینی


جراحی زیبایی عمل بینی

بینی یکی از مهم ترین و برجسته ترین عناصر صورت محسوب می شود. ظاهر بینی شما تاثیر مستقیمی در چهره و زیبایی شما دارد. همچنین بینی عملکرد حیاتی در ارتباط با عبور هوا و تنفس و تنظیم دمای هوا را برعهده دارد.در سال های اخیر جراحی های متنوع زیادی از سمت مردم تقاضا می شود. جراحی زیبایی بینی را که اصطلاحا رینوپلاستی می نامند یکی از جراحی های رایج بین افرادی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند می باشد.

رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای اصلاح یا زیبا کردن است. این جراحی قدمت تاریخی زیادی دارد.  جراحی بینی بمنظور زیباسازی ظاهر بینی و یا بهبود عملکرد بینی و یا حتی برطرف کردن نواقص بینی استفاده می شود. رینوپلاستی باتوجه به شرایط افراد مختلف، می تواند منجر به کوچک یا بزرگ نمودن سایز بینی، تغییرفرم بینی، پهن تر یا باریک تر کردن نوک بینی، تغییر ارتفاع یا طول بینی و از این دسته تغییرات گردد. بطور خلاصه عمل جراحی بینی موجب تغییر فرم بینی که با تغییر در ظاهر بینی یا همراه با تغییر در تیغه بینی می شود همراه است.

اهمیت ماساژ بینی:

معمولاً بعد از جراحی بینی، مدت زمان زیادی طول می کشد تا ورم بینی شما به طور کامل از بین برود و به فرم مد نظر شما تبدیل شود. راهکار های مختلفی وجود دارد که منجر به کم شدن ورم بینی بعد از جراحی می شوند. یکی از این راه ها را میتوان به ماساژ بینی اشاره نمود، چراکه تا حد زیادی موجب کاهش ورم های موجود در بینی می شود.

استفاده از ماساژ بینی در افرادی که جراحی بینی گوشتی انجام داده اند و یا افرادی که استخوان بینی آن ها دارای ضخامت و پهنای زیادی هستند و همچنین افرادی که دچار مشکل انحراف و کجی بینی می باشند، بسیار تاثیر مثبتی دارد. به افراد که دارای این خصوصیات هستند توصیه می شود که حتما ماساژ بینی بعد از جراحی بینی را انجام دهند.

ماساژ بینی بعد از عمل بینی

نکته حائز اهمیت این است که افرا بصورت خودسرانه اقدام به ماساژ بینی بعد از جراحی بینی نکنند. لذا ماساژ بینی نوعی درمان محسوب می شود و حتما باید توسط جراح بینی به بیمار آموزش داده شود. اگر ماساژ بینی به بصورت صحیحی انجام نپذیرد، نه تنها مفید نخواهد بود بلکه افزایش تورم و سوزش بینی پیامد منفی آن خواهد شد. زمان مناسب برای ماساژ بینی بعد از استحمام و قبل از چسب زدن بینی پیشنهاد می شود. البته می توانید پس از چسب زدن نیز ماساژ بینی را با دقت انجام دهید.

برای شروع اینکار بهتر است ابتدا بینی خود را بشویید و بعد روبروی آینه قرار بگیرید و سپس با شصت خود دو طرف بینی را از سمت بالا تا پایین و تا روی گونه ها ادامه دهید و بهتر است که مختصری احساس درد احساس کنید.دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نوک بینی را ماساژ ندهید زیرا منجر به افتادگی بینی می شود.

روش بعدی برای ماساژ دادن این است که محل اتصال بینی به گونه یا همان کناره های بینی را به آرامی ماساژ بدهید و به مدت چند دقیقه این کار را تکرار نمایید. همچنین ماساژ های روی پشت بینی به صورت عمودی از بالا به پایین انجام می شود. این نوع ماساژ ها از بالا به پایین و یا در یک نقطه خاص صورت می گیرد. بهترین زمان برای شروع ماساژ بینی بعد از برداشتن اسپلینت بینی می باشد. اینکار بهتر است بعد از برداشتن چسب از روی بینی انجام شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.