همه چیز درمورد بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک


جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از عمل های زیبایی بشمار میرود که بمنظور از برطرف نمودن چین و چروک دور چشم و همچنین افتادگی پلک انجام می شود. این جراحی هم برای پلک پایین و هم برای پلک بالا و یا حتی در برخی از مواقع هر دو پلک مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش عمل جراحی، می توان دو پلک فوقانی را با هم و پلک های تحتانی را نیز با هم جراحی نمود. اما در اكثر موارد، پف پلک های فوقانی و پایینی به صورت همزمان تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

پلک های بالایی و برخی مواقع پلک های پایینی چشم، به عنوان قسمتی از روند پیری، و یا بصورت ارثی، ممکن است دچار افتادگی شوند و یا ضعیف و شل می شوند. همچنین ممکن است ابروهای شما نیز تحت تاثیر همان فرآیند، آویزان شده یا افتادگی داشته باشند. به همین خاطر برای اغلب مردم، عمل بلفاروپلاستی یک عمل جراحی پلاستیك برای زیبایی صورت بحساب میاید. البته این عمل تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و شادابی چهره دارد. در بعضی از موارد هم، بلفاروپلاستی یک جراحی درمانی محسوب می شود. بویژه هنگامی که افتادگی پلک فوقانی، میدان دید چشم را کم تر کند.

با گذشت زمان و همچنین استفاده از عضلات صورت، پوست صورت حالت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد و دچار چروک و افتادگی ور صورت می شود. مخصوصآ دور چشم بیشتر مبتلا به این قضیه خواهد شد. چرا که پوست اطراف چشم از سایر قسمت های صورت نازک تر است. جهت حل این مشکل بسیاری از افراد خواستار عمل جراحی زیبایی پلک می باشند. همچنین افراد زیادی با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.

 

کاندیدای مناسب برای عمل جراحی بلفاروپلاستی

بهترین کاندیدا برای جراحی زیبایی پلک اشخاصی هستند که حداقل دارای 35 سال سن می باشند و شل شدن و آویزان شدن پوست پلک ها یا پف زیر چشم سبب تغییرات ناخوشایند و نازیبا در چهره آن ها شده است. برای جراحی لازم است که فرد به طور کامل دارای سلامتی باشد و فاقد هر گونه بیماری خاصی باشد. البته  افراد جوانی که به دلایل خاص، دچار مشکلات اشاره شده در فوق شده اند نیز می توانند این عمل جراحی را انجام دهند.

نکته پر اهمیت: در صورت وجود بیماری چشمی نظیر گلوکوم، بیماری قلبی عروقی، خشکی چشم، شبکیه جدا شده، اختلالات تیروئید، مانند بیماری گریوز و تیروئید کم کار یا بیش فعال، فشار خون بالا یا سایر اختلالات گردش خون و دیابت، حتما پزشک خود را مطلع نمایید.

مراحل انجام عمل زیبایی پلک

معمولا بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام شده و حتی نیازی به بستری شدن هم ندارد. این عمل بطور معمول نیازی به بیهوشی ندارد و تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد.

در عمل جراحی پلک چشم بالا برش دقیقآ بر روی چین طبیعی پلک داده خواهد شد که احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک بلفاروپلاستی چشم اثری از برش بر روی پلک ها بماندبسیار نادر است. در این نوع عمل جراحی بعد از بلند کردن پوست، در صورتی که کیسه های چربی در لایه زیرین آن وجود داشته باشد جدا خواهد شد و سپس  محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود. امکان جراحی پلک با لیزر هم وجود دارد.

در عمل جراحی پلک چشم پایین در صورتی که میزان پف پلک پایین و میزان بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش را دقیقا زیر خط مژه ها ایجاد خواهند کرد. در این حالت چربی ها خارج می شود و پوست اضافی پلک برش میخورد. ولی اگر میزان چربی ایجاد شده در پلک پایین کم باشد و میزان پوست پلک بصورت معمولی باشد می توان چربی های ایجاد شده را از طریق برشی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود خارج نمود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.