اهمیت چسب زدن بینی بعد از عمل و طریقه چسب زدن


چسب زدن بینی بعد از جراحی

در جراحی زیبایی بینی، اسکلت و غضروف بینی دچار تغییراتی می شوند که جهت انجام این تغییرات نیاز است که پوست از روی استخوان بینی جدا شود. بعد از اتمام جراحی، پوست بر سرجای خود قرار داده میشود و بخیه می خورد. به همین خاطر یک فضای خالی بین پوست و اسکلت غضروفی استخوانی بوجود می آید که این فضا زمینه ای را برای ایجاد تورم در بینی فراهم می سازد.

معمولا به بیماران عمل رینوپلاستی و جراحی ترمیمی بینی توصیه می‌شود که 2 تا 3‌هفته پس از عمل چسب زدن را شروع کنند، در بعضی موارد نیز دیرتر چسب زدن برای بینی  آغاز می‌شود. پس از شروع چسب زدن بینی بعد از عمل، بهترین کار آن است که جهت رسیدن به بیشترین فایده این روش، تا چند ماه چسب زدن را ادامه داد.

بنابراین نیاز است که از چسب زدن بینی پس از عمل استفاده شود تا پوست بخوبی به اسکلت بچسبد و تورم زیر پوستی بعد از جراحی زیبایی بینی کم تر نمایان شود. همچنین چسب یک تاثیر حفاظتی بر روی بینی دارد که اگر ناخواسته آسیب یا ضربه ای به بینی زده شود تا حدی بتواند از میزان آسیب جلوگیری کند.

مراحل چسب زدن بینی

  • در ابتدا دوش بگیرید و تمامی آثار چسب‌های قبلی را از بینی خود پاک نمایید. هنگام شستن چسب‌ها از کشیدن و برداشتن آن‌ها خودداری نموده و در ابتدا آن را به کمک مقدار زیادی آب خیس نمایید.سپس به آرامی و با دقت شروع به برداشتن چسب‌ها کرده و مراقب باشید تا بافت‌های زیر بینی آسیب ندیده و خون ریزی نکنند.
  • بعد از شست و شو به دقت بینی را خشک نمایید. به دلیل مواد موجود در چسب پوست چرب می‌شود. برای کاهش میزان چربی پوست و جلوگیری از جوش زدن آن می‌توان با الکل چربی پوست را پاک نمود.
  • در مرحله بعد یک چسب بینی نازک تهیه کرده و آن را به قطعه‌های 2.5 سانتی متری برش بزنید. همچنین یک چسب با طول 15 سانتی متر را می‌توان به 4 قسمت تقسیم نمود.
  • هنگام چسب زدن در ابتدا باید قسمت بالایی بینی را چسب بزنید. هنگام چسب زدن تیغه‌ی بینی باید دقت نمود تا هر چسب نیمی از چسب قبلی را بپوشاند و در نهایت به کمک این روش 2 لایه چسب بر روی تیغه‌ی بینی قرار گیرد.
  • بعد از این نوبت چسب زدن نوک بینی است. برای چسب زدن این قسمت باید چسب 15 سانتی متری را به گونه‌ای استفاده کرد که بینی را محکم نگه دارد و نوک آن را به سمت بالا فرم دهد.

به خاطر داشته باشید که چسب زدن بینی بعد از رینوپلاستی بسیار مهم است و باید هر 2 هفته یک بار زیر نظر پزشک انجام شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.