چگونگی انجام فیس لیفت صورت و مراقبت های بعد از آن

چگونگی انجام لیفت صورت و مراقبت های بعد از فیس لیفت


فیس لیفت چیست؟

داشتن ظاهری زیباتر، یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های جراحی زیبایی است. میل شدید  به زیباتر شدن، تصمیم به انجام عمل جراحی زیبایی را ایجاد می‌کند. با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست و بافت های صورت از بین می روند. سرانجام، این امر منجر به ایجاد غبغب در قسمت پایین صورت، چین و چروک های عمیق و شل شدن پوست روی گردن می شود. همچنین بافت اطراف چشم و فک پایین شل ‌شود و زیبایی آن تحت تأثیر قرار گیرد و چهره را خسته، اخمو  و نگران نشان دهد. عواملی مثل کاهش وزن، استرس‌های زندگی روزمره، قرار گرفتن در معرض آفتاب، مصرف الکل، سیگار و استعداد ژنتیکی، باعث ایجاد تغییراتی در چهره فرد می‌شود. با اینکه علائم سالخوردگی در همه جای بدن نمایان می‌شود اما بروز این علائم در صورت بارزتر می‌باشد.

عمل جراحی زیباسازی صورت جهت زیبا سازی و جوانسازی صورت و گردن افراد نسبتا سالخورده توسط جراح مبحر در فیس لیفت صورت می گیرد. عمل جراحی زیباسازی صورت یا فیس لیفت به چندین نام دیگر چون عمل جراحی کشیدن پوست صورت، عمل جراحی چین و چروک صورت، عمل جراحی پلاستیک صورت، رخ کشی و… بین مردم شناخته شده است.

کاندیدای مناسب تحت جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت، یک تصمیم شخصی است و نباید بر اساس سلیقه و خواست دیگران انجام شود. افرادی که:

  • انتظارات واقع بینانه و ‌مثبتی از نتیجه جراحی دارند.
  • دخانیات و یا سایر مواد اعتیاد آور مصرف نمی کنند.
  • از لحاظ بدنی در شرایط سالمی به سر می برند و مبتلا به بیماری خاصی نیستند.
  • پوست با وجود علائم پیری، هنوز مقدار اندکی توانایی انعطاف پذیری و ارتجاعی دارد.

مزایای لیفت صورت(فیس لیفت)

با کشیده شدن پوست، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود و ظاهر شما زیباتر خواهد شد؛ زیرا پوستتان محکم تر شده و چین و چروک های آن از بین می رود. اکثر افرادی که برای لیفتینگ مراجعه می کنند، بین40 تا 70 سال سن دارند، البته این عمل چهره سازی در افراد جوان تر هم انجام می شود.
مزایای این جراحی به شرح زیر است:

  • سفت کردن پوست
  • از بین بردن زخم های پوستی در اطراف فک ها
  • از بین بردن چین و چروک در کنار دهان، چشم ها و پیشانی
  • از بین بردن چربی و آلودگی های پوست
  • کاهش میزان چربی انباشته شده در ناحیه چانه و گردن و از بین بردن تیرگی پوست این نواحی

 چگونگی انجام جراحی لیفت صورت!

عمل جراحی لیفت صورت در اتاق عمل کلینیک‌های جراحی و بیمارستان‌ها در شرایط کاملاً استریل انجام می‌شود. در این عمل، تکنیک دقیق جراح زیبایی که در طی جراحی لیفت صورت از آن استفاده می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله آناتومی بیمار و اهداف شخصی او، میزان افتادگی صورت و اینکه آیا یک روش دیگر در همان زمان انجام می شود یا خیر. این عمل را می‌توان بدون نیاز به بیهوشی عمومی و فقط با استفاده از داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و بی‌حسی موضعی و یا با بیهوشی عمومی برای بیمارانی که خود درخواست نمایند انجام داد.

محل برش در عمل جراحی فیس لیفت از ناحیه جلوی گوش در مردان یا داخل گوش در زنان آغاز و سپس در پایین لاله گوش به پشت گوش چرخیده و در مسیر موهای پس سر در مسیر چروک پوست گردن به طرف پایین امتداد می‌یابد. با جدا کردن پوست این ناحیه از عضلات و بافت‌های زیرین، در صورت نیاز چربی‌های اضافی و بافت همبندی شل شده که عامل اصلی افتادگی و ریزش صورت می‌باشد، به طرف بالا و عقب کشیده شده و به وسیله نخ بخیه در محل جدید ثابت می‌گردد و بعد از برداشتن پوست اضافی محل برش جراحی خیلی ظریف و به دقت ترمیم می‌شود. سپس صورت و گردن پانسمان می‌شود.

عوارض فیس لیفت صورت

شایع ترین عارضه بعد از لیفت صورت هماتوم است با شیوع 2 تا 3 درصد در خانم ها و 8 درصد در مردها، ولی اگر جراحی با دقت انجام شود تا 4 درصد قابل کاهش یافتن است. معمولا هماتوم در 12 ساعت اول بعد از جراحی دیده میشود و هماتوم اگر بعد از 12 ساعت دیده نشود ریسک ایجاد ان خیلی کم هست.

جراحی  فیس لیفت صورت

نکات مهم قبل جراحی

پیش از عمل جراحی ممکن است از شما خواسته شود تا:

  • آنچه باید شب قبل از عمل و صبح روز عمل انجام داد.
  • استفاده از بیهوشی حین عمل.
  • مراقبت‌های پس از عمل و پیگیری درمان.
  • اگرشما اضافه وزن دارید وتمایل به کاهش وزن دارید شما بایستی قبل از جراحی انجام دهید.
  • نوشیدن مقدار فراوان اب قبل از عمل وبعد از عمل موجب بهبودی سریع ونتیجه بهتر عمل می شود.

دو هفته پيش از جراحی ليفتينگ صورت کشيدن پوست صورت بايد مصرف آسپرين و  فراورده های حاوی آسپرين را قطع کنيد(جلوگیری از خطرات خونریزی) همچنين استعمال دخانيات حداقل 2هفته پيش از جراحی  ممنوع است حمام آفتاب نيز مجاز نيست اگر از کرمهای جوان کننده پوست استفاده میکنيد،  مصرف آنها را از يک تا دو هفته قبل از عمل متوقف کنيد.

اگر قصد رنگ کردن و فر کردن موهایتان را دارید به دلیل حساس بودن زخم ها به این موادشیمیایی برای چند هفته اجتناب کنید. به علاوه جراح پلاستیک، به شما می‌گوید که عمل کجا انجام خواهد شد. لیفت صورت ممکن است در مراکز جراحی یا بیمارستان‌ها انجام پذیرد.
چنانچه شما عمل جراحی به صورت سرپایی داشته باشید، نیاز به یک همراه خواهید داشت. ترتیبی اتخاذ نمایید که کسی شما را پس از عمل به منزل رسانده و حداقل شب اول پس از عمل را نزد شما بماند.

مراقبت های مهم بعد از جراحی لیفت صورت

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت می تواند نتایج جراحی را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار دهد. از این رو رعایت برخی اصول الزامی خواهد بود:

  • استفاده از غذاهای کم نمک برای جلوگیری از ورم و کبودی
  • پرهیز از استعمال دخانیات تا 2 هفته پس از جراحی
  • خودداری از حمام آب گرم و سونا
  • استفاده از گن مخصوص
  • استفاده از کمپرس یخ در صورت بروز تورم و کبودی
  • پرهیز از فعالیت های ورزشی
  • استفاده از آنتی بیوتیک برای تسکین درد با تجویز پزشک

مراقبت های مهم بعد از جراحی  فیس لیفت صورتانتخاب جراح متبحر

داشتن ظاهری زیباتر، یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های جراحی زیبایی است. میل شدید به زیباتر شدن، تصمیم به انجام عمل جراحی زیبایی را ایجاد می‌کند. انجام عمل زیبایی در صورت، بسیار حساس است. جراحی لیفت صورت یک روش پیچیده است که نیاز به دانش گسترده در آناتومی صورت، مهارت بسیار خاص از تکنیک های جراحی و چشم بسیار توسعه یافته، به منظور جزئیات زیبایی شناختی دارد. چرا که با یک اشتباه، صدمات جبران‌ناپذیری به چهره طبیعی فرد وارد می‌شود و نتیجه کار، هیچ یک از استانداردهای زیبایی را تایید نمی‌کند. به همین دلیل، لازم است برای انجام جراحی و اعمال تغییرات در صورت، سراغ بهترین پزشکان برویم.

بهره‌گیری از تجربه بهترین جراح لیفت صورت، موجب بهبود نتیجه نهایی کار می‌شود. پس سعی کنید با تحقیق و مشاهده نمونه‌کارهای پزشکان این حوزه، بهترین جراح لیفت صورت در تهران را پیدا کنید تا از پشیمانی‌های احتمالی پیشگیری کنید. هنگام مشورت با جراحان بالقوه زیبایی، در مورد آموزش و تجربه خاص آن ها در جراحی زیبایی صورت خصوصاً روش لیفت، سوال کنید. به همین خاطر بهترین راه برای اطلاع از ماهیت رفتاری پزشک و تخصص واقعی او، مراجعه حضوری به مطب و مشاهده نمونه‌کارهای واقعی پزشک است.

این کار به شما کمک می کند تا از مهارت یک جراح زیبایی آگاهی یابید و از آن استفاده کنید. انتخاب بهترین جراح پلاستیک، این اطمینان را به شما می دهد که جراح شما به طور خاص در جراحی زیبایی از جمله تکنیک های جراحی لیفت صورت، آموزش دیده و باتجربه باشد و روند جراحی شما در یک مرکز جراحی معتبر انجام شود.

 فیس لیفت صورت

Uncategorized @faجراحی های زیباییمقالاتمقالات منتخب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.