با عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی بیشتر آشنا شوید!


جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

گفته می شود که چشم ها پنجره ای به روی روح انسان می باشند. هرچند بحث های زیادی راجع به این گفته وجود دارد، ولی با این حال نمی توان اهمیت زیبایی چشم ها را نادیده گرفت.  عمل جراحی پلاستیک پلک ها که با نام بلفاروپلاستی شناخته شده است بمنظور برداشتن پوست اضافی، برداشتن پف پلک ها و در مواردی اصلاح گودی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. بلفاروپلاستی نوعی عمل است که در آن با ترمیم ناهنجاری ها، ضعف ها و نواقص پلک های اطراف چشم، افتادگی پلک ها درمان می شود. بعلاوه در این جراحی پف و چین و چروک زیر چشم نیز امکان برداشته شدن هم وجود دارد.

در این روش عمل جراحی، می توان دو پلک فوقانی را با هم و پلک های تحتانی را نیز با هم جراحی نمود. اما در اكثر موارد، پف پلک های فوقانی و پایینی به صورت همزمان تحت عمل جراحی قرار می گیرند. این عمل تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و شادابی چهره دارد. در بعضی از موارد هم، بلفاروپلاستی یک جراحی درمانی محسوب می شود. بویژه هنگامی که افتادگی پلک فوقانی، میدان دید چشم را کم تر کند.

کاندیدای مناسب برای عمل جراحی بلفاروپلاستی

بهترین کاندیدا برای جراحی زیبایی پلک اشخاصی هستند که حداقل دارای 35 سال سن می باشند و شل شدن و آویزان شدن پوست پلک ها یا پف زیر چشم سبب تغییرات ناخوشایند و نازیبا در چهره آن ها شده است. برای جراحی لازم است که فرد به طور کامل دارای سلامتی باشد و فاقد هر گونه بیماری خاصی باشد. البته  افراد جوانی که به دلایل خاص، دچار مشکلات اشاره شده در فوق شده اند نیز می توانند این عمل جراحی را انجام دهند. این جراحی تنها چند ساعت به طول می انجامد.

مراقبت های بعد از عمل

  • داروهای های تجویز شده را بطور مرتب مصرف نمایید.
  • تا چند هفته بعد از عمل از عینک آفتابی تیره در برابر نور خورشید و باد استفاده کنید.
  • تا چند هفته بعد از عمل از ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام خودداری نمایید.
  • از انجام فعالیت های چشمی که موجب خشک شدن چشم ها می شود خودداری نمایید (استفاده از گوشی و لپتاپ و یا تماشای تلویزیون)
  • از کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.