درباره ی جراحی لیفت صورت (فیس لیفت) چه می دانید؟

جراحی لیفت صورت (فیس لیفت)

فیس لیفت یا لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت نوعی جراحی زیبایی است که صورت و گردن شما را محکم تر و صاف تر می‌کند تا ظاهری جوان تر و شاداب تری به شما بخشد. این عمل زیبایی همچنین به عنوان ریتیدوپلاستی نیز شناخته می‌شود. فیس لیفت از میانه‌های قرن 20 در آمریکا رونق پیدا کرد و امروزه یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی در جهان است. کاهش قوام پوست و ظهور علائم پیری در صورت، دلایل مختلفی از جمله؛ نازک شدن پوست، کاهش میزان چربی صورت، نیروی گرانش، آسیب های ناشی از تماس با نور خورشید، مصرف سیگار و دخانیات، عوامل ژنتیکی و استرس، دارد. افرادی که بر اثر مواردی چون افزایش سن، شاهد بروز مشکلات پوستی بوده اند، با کمک این روش می توانند پوستی زیبا و شاداب داشته باشند.

لیفت صورت جراحی چندان سنگینی نیست؛ در واقع اگر توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود، کمترین درد و مشکل را برای شما به دنبال دارد.  فیسلیفت صورت روشی است که میتوان با آن شادابی را به صورت بازگرداند، اما دقت داشته باشید که لیفت صورت تغییری در ظاهر اصلی و پایه ی چهره ایجاد نمی کند و توانایی توقف روند پیری را ندارد. در لیفت صورت، بافت های صورت با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شود و ظاهر فرد را جوان تر می کند.

در طی این عمل، چربی ها و سلول های مرده پوست برداشته می شود و سلول های پوستی برای بازسازی تحریک می شوند. در این روش، ساختار چهره بهتر می شود، چین و چروک ها از بین می رود و پوست باکیفیت تری خواهید داشت. با بالا کشیدن پوست، چین و چروک های پوست شما از بین می رود و جوان تر می شوید. بعد از اینکه این عمل را روی صورت خود انجام دادید، چهره شما کاملا تغییر خواهد کرد؛ در واقع 10 تا 20 سال جوان‌تر و شاداب‌تر خواهید شد و هیچ نشانه ای از چین و چروک را در اطراف چشم ها، گونه ها، دهان، پیشانی و فک خود مشاهده نمی کنید.

فیس لیفت یا لیفت صورت چیستروش های لیفت صورت:

لیفت صورت از طریق دو روش:

1- لیفت صورت با جراحی  2- لیفت صورت بدون جراحی، انجام می شود.

روش های لیفت صورت بدون جراحی عبارتند از:

  • تزریق بوتاکس
  • تزریق چربی
  • لیفت صورت با نخ
  • لیفت صورت با دستگاه
  • لیفت با هایفوتراپی
  • تزریق ژل
  • لایه برداری صورت با لیزر
  • لیفت صورت با rf

روش های ذکر شده با بی حسی موضعی بدون نیاز به بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می گیرند. لازم به ذکر است؛ لیفت صورت بدون جراحی نتایجی مشابه به لیفت صورت با جراحی، ایجاد نمی سازد، اما می تواند مدت زمان لیفت صورت با جراحی را به تعویق بیاندازد و یا نتایج حاصل از جراحی لیفت صورت را قوت بخشد.

افرادی که دارای شرایط جراحی لیفت صورت هستند:

  • انتظارات واقع بینانه و ‌مثبتی از نتیجه جراحی دارند.
  • دخانیات و یا سایر مواد اعتیاد آور مصرف نمی کنند.
  • از لحاظ بدنی در شرایط سالمی به سر می برند و مبتلا به بیماری خاصی نیستند.
  • پوست با وجود علائم پیری، هنوز مقدار اندکی توانایی انعطاف پذیری و ارتجاعی دارد.

عوارض جراحی لیفت صورت چیست؟

با اینکه جراحی لیفت صورت عمل بسیار ایمنی است، مانند هر جراحی دیگر، جراحی لیفت صورت نیز می تواند عوارضی داشته باشد که هرکدام از این عوارض با استفاده از راهکارهای خاصی قابل پیشگیری و یا درمان هستند. همچنین اگر لیفتینگ صورت توسط فرد متخصص و کار بلد انجام شود، عوارض چندانی به همراه نخواهد داشت. برخی از این موارد عبارتند از خونریزی، خطرات مرتبط با بیهوشی، عفونت، تجمع مایع، تغییر رنگ پوست، تورم طولانی‌مدت، بی‌حس شدن طولانی، درد ادامه‌دار و بهبودی ضعیف زخم‌ها.

عوارض جراحی لیفت صورت چیستمراقبت‌های بعد از فیس لیفت

مراقبت‌های لازم بعد از لیفتینگ پوست در کاهش زمان بهبودی و کم شدن عوارض عمل بسیار موثر است. با رعایت دقیق این مراقبت‌ها، هرچه زودتر و بهتر به نتیجه دلخواه از عمل لیفت خواهید رسید.

درد و تورم

  • درد تا سه روز به حداکثر میزان خود رسیده و سپس کاهش می‌یابد که طی این دوره، مصرف مسکن جوابگو خواهد بود.  برای کاهش تورم و کبودی معمولا روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله استفاده از کمپرس سرد و گرم. معمولا برای کاهش کبودی در سه روز اول بعد از عمل لیفت، می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد. سپس برای کاهش ورم باقی مانده، در سه روز بعدی، از کمپرس گرم بهره برد. شد اما به علت بی حسی طبیعی بعد از عمل، دمای کمپرس گرم نباید بیش از 37 درجه باشد زیرا ممکن است موجب سوختگی پوست شود.

کبودی

  • کبودی خفیف صورت، طبیعی است. آناناس تازه حاوی ماده بروملین و ویتامین ث است که در تسریع جذب کبودی و ورم موثر است و هر چه بیشتر مصرف شود بهتر است. همچنین ترشح خونابه تا چند روز طبیعی بوده اما در صورت خونریزی و تورم قابل توجه فورا اطلاع داده شود زیرا ممکن است نیاز به بررسی در اتاق عمل باشد.

فعالیت

  • برای عمل‌های لیفت پوست، معمولا 4 تا 7 روز استراحت لازم است. البته ممکن است عمل شما چندان سنگین نباشد و پس از 2 تا 3 روز نیز بتوانید به فعالیت‌های روزمره خود به آهستگی برگردید. اما استراحت مطلق ممنوع است زیرا خطر لخته شدن خون در عروق اندام تحتانی را افزایش می‌دهد.  روزانه چند ساعت به آهستگی راه بروید، دست‌های خود را بالا نگه دارید و یا به توصیه جراح خود، نرمش‌هایی را انجام دهید. این کار به خروج خون و ترشحات از محل لیفت و کاهش تورم کمک می‌کند. فعالیت جنسی نیز تا دو هفته ممنوع است.

تغذیه

  • یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد پس از انجام جراحی‌ها، تغذیه مناسب است. به طور کلی از خوردن هرگونه غذای تحریک کننده و حساسیت‌زا باید خوداری کنید. تا 15 روز مصرف نمک به حداقل کاهش داده شود. مایعات به فراوانی بخورید؛ چه آب و چه آب‌میوه‌های تازه و طبیعی. بعد از عمل جراحی معمولا بدن شما آب زیادی از دست می‌دهد و بسیار به مایعات نیاز دارد تا خود را بازسازی کند. نکته قابل ذکر این است که داروهای خود را تا آخر مصرف کنید و از مصرف دخانیات تا چند هفته پس از عمل خودداری کنید.

حمام

  • به طور کلی تا سه روز پس از جراحی نباید حمام کنید. در این سه روز برای نظافت، باید کاملا مراقب باشید که آب به محل بخیه‌ها نخورد. دلیل ممنوعیت حمام کردن این است که تماس آب با محل بخیه‌ها احتمال ورود آلودگی به درون زخم و ایجاد عفونت را بالا می‌برد.

فیس لیفت یا لیفت صورت چیست

Uncategorized @fa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.