آیا بینی من نیاز به عمل دارد؟

زنان و مردان در تمام سنین می توانند از عمل بینی بهره ببرند. جراحی بینی همچنین در میان نوجوانان و جوانان طرفداران بسیاری دارد اما جراحان بینی در انتخاب کاندید های نوجوان دقت زیادی به خرج داده و ارزیابی های دقیقی انجام می دهند. بینی باید از نظر فیزیکی رشد کافی را کرده باشد و این سن در دختران ۱۶ و در پسران ۱۷ می باشد. همچنین نوجوانان نیاز است تا آمادگی روانی برای عمل بینی و همچنین اطلاعات کافی درباره روند آن را داشته باشند.

در تمام سنین، کاندیدای جراحی زیبایی بینی باید توقعات واقع گرایانه ای  از جراحی بینی داشته باشند. جراحی بینی به بیمار کمک می کند که بینی زیباتری داشته باشد اما نمی تواند بینی شخصی دیگر را برایتان بسازد. با مراجعه به جراح بینی ماهر و با تجربه می توانید به نتایجی بسیار طبیعی و متوازن با سایر اعضای چهره، دست پیدا کنید. با پاسخ به چند سوال کلیدی زیر می توانید در یابید که آیا نیاز به عمل بینی دارید یا خیر.

۱.    آیا از شکل و ظاهر بینی خود خجالت می کشید؟

اگر بینی طبیعی تان موجب خجالت، شرم، یا تخریب اعتماد به نفس شما می شود، جراحی بینی راه حلی مناسب است. ممکن است اندازه و شکل بینی تان توسط دوستان یا اطرافیان مورد تمسخر قرار می گیرد. عمل بینی که توسط جراحی خبره انجام گیرد می تواند تمام مشکلات بینی را حل کرده و ظاهری جذاب تر به شما دهد.

۲.    آیا تمایلی به انداختن عکس از نمای نزدیک ندارید؟

آیا دوست ندارید که عکسی با نمای نزدیک از چهره تان گرفته شود؟ آیا در چنین عکس هایی سر خود را به طرفی دیگر چرخانده یا با دست بینی تان را می پوشانید؟ راه حل ماجرا جراحی بینی است. نتیجه جراحی بینی می تواند اعتماد به نفستان را بازگردانده و به شما جرات حضور در عکس های مختلف را می دهد.

۳.    آیا به جای ایده آل گرایی، به دنبال بهبود ظاهر خود هستید؟

بیمار باید توقعات واقع گرایانه ای از عمل بینی و نتیجه ی آن داشته باشد. جراحی بینی می تواند ظاهر بینی تان را تغییر دهد اما قادر نخواهد بود صورت یا بینی بی نقصی به شما هدیه دهد. بیمار باید به جای بی نقصی به دنبال بهبود ظاهر خود باشد.

۴.    آیا رشد بینی تان متوقف شده است؟

کودکان و نوجوانان کم سن، کاندید های مناسبی برای جراحی بینی نیستند زیرا بینی شان هنوز در حال رشد و تغییر است. بهتر است برای جراحی بینی تا اواخر نوجوانی صبر کنید.

چه نوع بینی هایی نیاز به عمل دارد؟

 

بینی های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک

یکی از شایع ترین دلایل جراحی بینی اصلاح اندازه بینی است. بینی های بسیار کوچک یا بسیار بزرگ موجب بر هم زدن توازن چهره می شوند در حالی که بینی هایی که اندازه متوسطی دارند می توانند هماهنگی و تناسب چهره را به طرز قابل توجهی افزایش دهند. با تراش و فرم دادن به غضروف و استخوان بینی می توان اندازه آن را کاهش داد. برای افزایش اندازه بینی می توان از روش جراحی بینی با گرافت یا دیگر روش ها استفاده کرد.

بینی های قوزار

قوز دار بودن پل بینی نیز در میان مردم بسیار شایع بوده و اصلاح آن با جراحی بینی بسیار راحت است. شما می توانید به کمک جراحی، پل بینی خود را صاف و باریک کنید.

بینی های بسیار پهن یا بسیار باریک

سوراخ های بینی برخی افراد، بسیار پهن یا بسیار باریک می باشد. با تغییر شکل غضروف، گرافت و اصلاح نوک بینی، بینی پهن یا باریک می تواند اصلاح شود.

بینی های کج

شاید بیمار در گذشته دچار شکستگی بینی یا آسیب های دیگر شده و یا بینی طبیعی وی به این شکل باشد. به هر حال، بینی کج یا دارای اشکال غیر طبیعی می تواند در ظاهر و تقارن چهره فرد تاثیر منفی داشته باشد. می توان به کمک رینوپلاستی و با صاف کردن بینی، تقارن و تناسب را به چهره فرد بازگرداند.

انحراف تیغه بینی

انحراف تیغه (سپتوم ) یا دیگر ساختار های بینی می تواند موجب مشکلات تنفسی و معضلات این چنینی شود. خوشبختانه، سپتوپلاستی نوعی جراحی بینی است که می تواند به راحتی مشکل انحراف بینی را اصلاح کند.

همانطور که دیدید، انواع بسیاری از بینی ها، کاندید مناسبی برای رینوپلاستی هستند. اکثر بیماران خواستار:

  • باریک کردن پل بینی
  • صاف کردن کجی بینی
  • پهن یا باریک کردن سوراخ های بینی
  • تغییر شکل نوک بینی

می باشند. در برخی موارد، رینوپلاستی با جراحی های زیبایی دیگری مانند ایمپلنت چانه همراه می شود تا هماهنگی و تناسب بیشتری به صورت ببخشند.

بهترین روش برای تعیین اینکه (( آیا نیاز به عمل بینی دارید یا خیر؟)) گرفتن وقت مشاوره و مشورت با یک جراح بینی است. جراح بینی علاوه بر این، می تواند درباره توقعات و اهدافتان از جراحی بینی با شما صحبت کند.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.