دلایل انجام عمل ترمیم بینی و طریقه جراحی ترمیمی بینی


جراحی بینی ثانویه یا عمل ترمیم بینی به عملی اطلاق می‌شود که در آن، بینی جهت تغییر شکل و یا تغییر عملکرد پس از جراحی اولیه، دوباره تحت عمل ترمیمی قرار می‌گیرد. در برخی از مواقع در اولین عمل جراحی بینی نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود. هنگامی که نتیجه عمل با انتظارات شما مطابقت نمی کند و از نتیجه عمل خود ناراضی هستید، عمل ترمیم بینی می تواند راه حل مناسبی باشد تا با جراحی مجدد به بینی ایده آل خود برسید و تغییرات شگفت انگیزی را در چهره خود تجربه کنید.

عوامل موثر جهت انجام عمل ترمیم بینی

  • انحراف بینی هنوز برداشته نشده یا بینی هنوز کج است که این مشکل نیز قابل اصلاح است.
  • قوز بینی کاملا برداشته نشده، این مشکل نیز به راحتی توسط جراح قابل حل خواهد بود.
  • اسکلت بینی به اندازه کافی محکم نشده و نوک بینی افتاده است که در این صورت توسط یک جراح مجرب می توان مشکل را برطرف کرد .
  • زیاد بودن فاصله سوراخ های بینی، ناراضی بودن بیمار از عمل جراحی اولیه، کج شدن استخوان های بینی به دلیل ضربات فیزیکی، مشکلات تنفسی و …

روش‌ جراحی ترمیمی بینی

عوامل بسیار زیادی هم چون پوست بینی، میزان غضروف های باقی مانده بینی، حساسیت بیماران و غیره در دشواری جراحی ترمیم بینی تاثیر گذار بوده و سبب افزایش حساسیت عمل ترمیم بینی می شوند. عمل ترمیمی بینی در هر فرد متفاوت است. ممکن است پس از عمل اولیه مشکلاتی در یک سوم فوقانی یا میانی بینی و نوک بینی ایجاد شود.

جراحی ثانویه با هدف رفع مشکلات با توجه به شرایط به فرد بیمار برنامه‌ریزی می‌شود. جراحی ترمیمی بینی را می‌توان تحت بیهوشی عمومی یا تزریق بی‌حسی موضعی و داروی آرام‌بخش انجام داد. جراحی بینی ثانویه با دو روش باز و بسته انجام می گیرد. برای این جراحی حدود 1 الی دو ساعت نیاز است. در رینوپلاستی ثانویه، شما باید مشکلات خود را با جراح درمیان بگذارید، همچنین توقعات شما از رینوپلاستی می بایست واقع بینانه باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.