رینوپلاستی ثانویه_ عمل جراحی ترمیم بینی


عمل ترمیم بینی

واژه رینوپلاستی به عمل جراحی پلاستیک بینی اطلاق می شود که اغلب توسط افراد به عنوان زیبایی بینی شناخته می شود. رینوپلاستی ثانویه، نوعی عمل جراحی بمنظور ترمیم بینی است که پس از عمل جراحی قبلی بینی، برای تغییر فرم و یا بهبود عملکرد بینی انجام می گردد.

در بیمارانی که عمل رینوپلاستی در ان ها یکبار انجام شده ولی از ظاهر بینی خود راضی نیستند، امکان انجام عمل جراحی ثانویه بینی وجود دارد اما برای دست یابی به بهترین نتایج بایستی حداقل تا یک سال بعداز عمل جراحی قبلی صبر نمایند.

ترمیم بینی عمل شده، ترمیم بینی گوشتی بدون جراحی و عمل ترمیم بینی سربالا در شرایطی که بعد از عمل جراحی بینی یا همان رینوپلاستی، فرد به نتیجه دلخواه نرسیده باشد و یا دچار مشکلات تنفسی شده باشد انجام می‌ پذیرد . به عنوان مثال ممکن است روی بینی نامتقارن های مختصری ایجاد شود، غضروف‌ها و سوراخ‌های بینی به یک شکل نباشند، نوک بینی حالت افتادگی پیدا کرده باشد و یا بعد از عمل، هنوز انحراف بینی باقی‌مانده باشد. این افراد می توانند با انجام عمل ترمیم بینی که به آن “عمل ثانویه” هم گفته می‌شود این دسته از مشکلات بوجود آمده برایشان را برطرف نمایند.

برخی از متداول ترین مسائل ترمیم بینی عبارتند از : گرفتگی های دریچه خارجی بینی، انسداد مجرای تنفسی، فرورفتگی پره های بینی، کوتاه شدن بینی، فرم نامناسب و ناشایست در بینی، گرفتگی ها یا انسداد دریچه های داخلی بینی و . . .

جراح:

انتخاب بهترین جراح ترمیم بینی و یک متخصص متبحر جراحی بینی بمنظور جراحی اولیه و یا ثانویه همان ترمیم بینی عمل شده بسیار حائز اهمیت است، چرا که ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی یکی از پیچیده‌ترین انواع جراحی پلاستیک بشمار میرود.

جراحی بینی ثانویه با دو روش باز و بسته صورت می گیرد. این جراحی حدود 1 الی دو ساعت به طول می انجامد و بیمار همان روز بهصلاح دید جراح بینی ترخیص می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.