ماساژ دادن بینی بعد از جراحی و اهمیت آن بعد از عمل بینی


ماساژ بینی

هیچ شکی نیست که رینوپلاستی یکی از رایج‌ترین روش‌های جراحی زیبایی است و در ناحیه بینی انجام می‌شود. در حقیقت این عمل در میان پنج روش بسیار معروف جراحی زیبایی در چند سال گذشته قرار گرفته است. رینوپلاستی علاوه بر کاربرد زیبایی، جهت درمان مشکلات تنفسی و اختلالات دیگر در بینی نیزانجام می پذیرد. افرادی که از پل یا نوک بینی خود راضی نیستند و مایل به برطرف نمودن قوز بینی خود می باشند و یا خواستار باریک‌تر شدن نوک بینی خود هستند می توانند از این روش استفاده کنند. سایر افرادی که به دلایل مختلف پزشکی بینی خود متقاضی این عمل می باشند، احتمالاً به دلیل شکستگی و یا مشکلات مادرزادی دچار مشکلات تنفسی شده اند و راه بینی‌شان مسدود شده است.

ماساژ بینی بعد از جراحی

ماساژ دادن بینی باید به توصیه پزشک انجام شود و طبق تجویز وی، اصولی و تکنیکی صورت گیرد. ماساژ دادن به منظور فرم دهی به قسمت های برجسته بینی است. این نوع ماساژ هرچه بر روی مناطق برجسته فشار بیشتری به سمت داخل وارد کند بهتر است. البته که این نوع ماساژ حتماً توسط پزشک انجام بگیرد و در صورتی که الزام به تکرار شدن باشد توضیحات توسط پزشک به بیمار داده می شود. در واقع ماساژ بینی به منظور کاهش تورم بینی، جوش خوردن پوست بر روی ساختار زیرین و همچنین کمک به شکل گرفتن پوست بینی استفاده می شود که معمولاً هر زمانی که پزشک شما بخواهد چسب شما را تعویض نماید انجام می شود.

دستورالعمل‌های مراقبت بعد از عمل جراحی زیبایی بینی مانند هر جراحی دیگر در بین جراحان متفاوت است. به‌عنوان مثال برخی از جراحان پیشنهاد می‌کنند برای کنترل کبودی و تجزیه بافت اسکار بهتر است بعد از عمل، به‌ آرامی بینی را ماساژ داد و یا فشار خفیفی روی استخوان بینی وارد کرد اما برخی با ماساژ کاملا مخالف بوده و معتقدند این کار منجر به مشکلات و آسیب‌های دیگر می‌گردد.

اهمیت ماساژ بینی:

معمولاً بعد از جراحی بینی، مدت زمان زیادی طول می کشد تا ورم بینی شما به طور کامل از بین برود و به فرم مد نظر شما تبدیل شود. راهکار های مختلفی وجود دارد که منجر به کم شدن ورم بینی بعد از جراحی می شوند. یکی از این راه ها را میتوان به ماساژ بینی اشاره نمود، چراکه تا حد زیادی موجب کاهش ورم های موجود در بینی می شود.

استفاده از ماساژ بینی در افرادی که جراحی بینی گوشتی انجام داده اند و یا افرادی که استخوان بینی آن ها دارای ضخامت و پهنای زیادی هستند و همچنین افرادی که دچار مشکل انحراف و کجی بینی می باشند، بسیار تاثیر مثبتی دارد. به افراد که دارای این خصوصیات هستند توصیه می شود که حتما ماساژ بینی بعد از جراحی بینی را انجام دهند.

جراحی های درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.