هدف از چسب زدن پس از عمل جراحی بینی چیست؟


چسب زنی بینی بعد از عمل

دراکثر موارد پس از عمل جراحی زیبایی بینی و یا عمل ثانویه به بیمار توصیه می شود تا اقدام به چسب زدن بینی خودنماید. این امر به منقبض شدن پوست بینی و جذب سریع تر آن به استخوان و غضروف کمک تاثیر گذاری می کند. همچنین چسب زدن به پیشگیری از تشکیل بافت زخم در بین پوست و بافت استخوان و غضروف، کمک شایانی می کند.

اگر بافت زخم ایجاد شود و سپس پوست به حالت انقباض درآید، آن گاه پوست نمی تواند به خوبی و به صورت پایدار و محکم اطراف ساختار اصلی خود را بپوشاند و همین موضوع ممکن است سبب به وجود آمدن ناهمواری و بر آمدگی بر روی بینی شود.

هدف اصلی چسب زدن به بینی کاهش تورم و التهاب بینی است. جراحان مختلف نظرات متفاوت در مورد طول چسبندگی دارند و از دوره های کوتاه مدت تا دوره های طولانی بین افراد مختلف استفاده می شوند.

اهمیت چسب زدن بینی در جلوگیری از افتادگی نوک بینی

در نوک بینی بیمار بعد از عمل بخیه های زیادی جهت نگهداری فرم بینی به حالت سر بالا وجود دارد که با  چسب زدن به آنان کمک می شود تا به همان حالت سربالا فرم بگیرند و فشار زیادی روی آنها نباشد. یک سری نمونه از چسب ها نیز جهت پوست روی بینی می باشد که با زدن چسب روی قسمت بالای نوک بینی موجب می شود پوست بینی که جدا شده است دوباره به بینی چسبیده و فرم بگیرد.

روش صحیح چسب زدن به بینی:

در ابتدا صورت خود را تمییز با آب و صابون بشویید و بس از آن با استفاده از پنبه آغشته به الکل پوست روی بینی و گونه ها را با دقت تمییز کنید. سپس ده دقیقه صبر کنید تا صورت کاملا خشک شود. سپس با توجه به سایز بینی خود چسب را در ابعاد زیر برش دهید.(6 الی 8 قطعه چسب به اندازه 5 الی 4 سانتی متر و 2 قطعه چسب به اندازه 10 الی 12 سانتی متر)

  • در مقابل آینه بایستید و از بالای بینی به پایین به صورت عرضی شروبع به به چسباندن تکه چسب های 3 الی 4 سانتی متری کنید. بسته به سایز بینی 3 الی 4 تا چسب روی بینی بزنید طوری که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می دهید تا به خوبی بچسبند.
  • در مرحله بعد از تکه چسب های 10 الی 12 سانتی متری استفاده می کنیم به صورت طولی و به شکل حرف U انگلیسی اقدام به چسباندن این قطعه در زیر بینی می کنید. وسط نوار چسب باید در زیر نوک بینی قرار گرفته و ادامه نوار از کنار بینی به سمت بالا برود و لبه های نوار باید تا نزدیکی زیر چشم ادامه پیدا کند.
  • به همین ترتیب یک قطعه چسب 10 الی 12 سانتی متری دیگری نیز مطابق دستورالعمل بالا روی چسب قبلی می زنیم. و این بار از پایین بینی به بالا به صورت عرضی شروع به چسباندن قطعه چسب های 3 الی 4 سانتی متری کنید. بسته به سایز بینی 3 الی 4 تا چسب روی بینی می زنید. طوری که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد. فراموش نشود در هنگامی که مشغول چسب زدن بینی هستید از فشار زیاد بر روی بینی پرهیز کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.