نحوه صحیح چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی


چسب زدن بینی بعد از جراحی

جراحی زیبایی بینی، به تغییر فرم و حالت کلی بینی کمک کرده و همچنین می تواند عیوب بوجود آمده در بینی بر اثر آسیب یا جراحت را نیز بر طرف کند. پس از انجام عمل زیبایی بینی، مراقبت های بعد از عمل، بسیار حائز اهمیت است. در صورت عدم توجه به اين مراقبت ها و انجام نادرست مراقبت ها ممكن است در بهبودي كامل فرد مشكلاتي پيش آيد. بعد از انجام عمل جراحي براي منقبض شدن پوست اطراف بيني به دستور پزشک از چسب بینی استفاده شود.

چسب زدن بینی علاوه بر کاهش میزان التهاب و تورم بینی، موجب می‌شود بینی شکل بهتری را به خود بگیرد. چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی برای افرادی که ضخامت پوست آن ها در حد زیاد یا متوسط است بسیار حیاتی و الزامی می باشد. زیرا این گونه افراد معمولآ مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا پوست بینی شان منقبض شود و یا شکل و فرم لازم را بگیرد. این امر به منقبض شدن پوست بینی و اتصال سریع تر آن به استخوان و غضروف کمک بسزایی می نماید.

نحوه چسب زدن:

  • در مرحله اول صورت خود را تمیز با آب و صابون شستشو دهید و پس از آن با استفاده از پنبه آغشته به الکل پوست روی بینی و گونه‌ها را با دقت تمیز کنید. سپس صبر کنید تا بصورت کامل خشک شود.
  • با درنظر گرفتن سایز بینی خود چسب را در ابعاد زیر برش دهید (6 الی 8 قطعه چسب به اندازه 3 الی 4 سانتی‌متر و 2 قطعه چسب به اندازه 10 الی 12 سانتی‌متر)
  • در مقابل آیینه بایستید. از بالای بینی به پایین به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های 3 الی 4 سانتی‌متری به صورت عرضی نماید.
  •  استفاده از تکه چسب‌های 10 الی 12 سانتی‌متری به صورت طولی و به شکل حرف U انگلیسی اقدام به چسباندن چسب در زیر بینی می‌کنید. از فشار زیاد بر روی بینی پرهیز کنید.

جهت جدا کردن و تعویض چسب ها هم ابتدا براي شل شدن چسب ها از محلول استفاده كنيد. همچنین می توانید زیر دوش آب گرم و با مقدار زیادی کف صابون آن را نمایید. براي گرفتن سر چسب ها نیز از وسايلي مانند موچين می توانید استفاده كنيد. در نهایت انتهاي چسب را خيلي آرام بگیرید و 180 درجه برگردانيد و كندن چسب ها را به همين منوال تا اخر ادامه دهيد. دقت داشته باشید که کندن چسب به اندازه چسب زدن آن روی بینی مهم است. بنابراین شما نباید به یک باره و از ته چسب را جدا کنید و از روی پوست خود بکنید. این کار باعث می شود تا تمام اثر چسب زدن از بین برود و نتیجه ی دلخواه را نگیرید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.