چگونه می توان یک جراح بینی خوب انتخاب کرد؟

اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید باید تصمیمات مهمی در این زمینه بگیرید. در حالی که بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به عمل و نتیجه جراحی بینی می کنند، مسئله مهم تر انتخاب جراحی ماهر و باتجربه است. هر شخصی نمی تواند جراح بینی خوب و موفقی باشد. جستجو از طریق اینترنت یا تعاریف دوستان و آشنایان می تواند نقطه شروعی برای یافتن جراح بینی باشد، اما به عنوان یک کاندید جراحی بینی باید قبل از تصمیم گیری، ارزیابی دقیقی انجام دهید. توجه به موارد زیر می تواند در انتخاب جراح بینی خوب به شما کمک کند.

تحصیلات

تمام جراحان بینی باید دارای بورد تخصصی باشند. عمل بینی، تخصصی پیچیده و دشوار بوده که نیازمند سال ها تجربه است. داشتن بورد تخصصی همچنین این اطمینان خاطر را به بیمار می دهد که جراح بینی مهارت های پزشکی مورد نیاز برای جراحی را خواهد داشت. البته داشتن بورد تخصصی کافی نیست و جراح باید از آخرین روش های روز دنیا برای انواع جراحی بینی و دیگر جراحی های همزمان با جراحی بینی، اطلاع داشته باشد.

 

تجربه

علاوه بر تحصیلات، داشتن سابقه طولانی در داشتن جراحی زیبایی بینی یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب یک جراح بینی خوب است. ممکن است برخی از جراحان بینی در یک نوع جراحی خاص مهارت بیشتری داشته باشند، که جراحی مورد نظر بیمار باید یکی از ۳ عمل پرتکرار پزشک مربوطه باشد. به عنوان مثال جراح بینی ماهر باید به مدت ۵ سال، هفته ای حداقل یک یا دوبار جراحی بینی انجام داده باشد. جراحی بینی هنر پیچیده ای است و پزشک باید آن را برای مدت طولانی تمرین کرده باشد. انجام بسیار جراحی بینی طی سالیان دراز، می تواند به بیمار اطمینان دهد که به جراحی باسابقه و مطمئن مراجعه کرده است.

انتخاب بر اساس سلیقه خود

همه ی ما می دانیم که تعبیر زیبایی ممکن است در نظر هر شخص متفاوت باشد. مثلا نمونه کار جراح بینی که به نظر دوستتان زیبا و جذاب است ممکن است از نظر شما چندان خوشایند نباشد. به همین دلیل نمی توان تنها بر پایه توصیه دوستان و آشنایان جراح بینی انتخاب کرد. باید جراح بینی تان را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید.

مرور عکس های قبل و بعد بیماران

 

دیدن عکس های قبل و بعد بیماران برای تشخیص کار جراح بینی، می تواند بسیار مفید واقع شود. هیچ چیز مانند عکس های قبل و بعد بیماران نمی تواند گویای مهارت و توانایی جراح بینی باشد. از پزشک خود بخواهید تا عکس های بیمارانی که سن و فرم بینی مشابهی دارند را به شما نشان دهد. این می تواند شاخص خوبی برای انتخاب جراح بینی باشد.

صرف وقت کافی برای مشاوره و پاسخ به سوالات بیمار

 

زمانی که جراح قبل از جراحی برای بیمار صرف می کند نشان دهنده میزان زمانی است که طی جراحی و برای مراقبت های بعد از عمل بینی به بیمار خود اختصاص می دهد. بهتر است جراح زمان کافی برای پاسخ به تمام سوالات بیمار و رفع ابهامات وی اختصاص دهد.

صحبت با بیماران قبلی

 

یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات درباره جراح بینی، صحبت با بیماران قبلی و پرسیدن تجربیات آنهاست. می توانید از منشی پزشک خود بخواهید تا برخی از بیماران قبلی را به شما معرفی کرده و یا خود از دوستان و آشنایان در این باره سوال کنید.  البته در نظر داشته باشید که برخی بیماران ممکن است توقعات غیر منطقی و یا غیر ممکن داشته باشند که با جراحی امکان پذیر نباشد به طور مثال امکان کم کردن ضخامت  پره های بینی وجود ندارد و یک بیمار شاید به همین دلیل بگوید از عمل راضی نیستم.

تحقیق درباره کیفیت بیمارستان یا کلینیک

از آنجایی که بیمارستان یا کلینیکِ پزشک، جایی است که عمل جراحی در آن انجام می شود، کیفیت خدمات آن از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، موقعیت مکانی بیمارستان یا کلینیک جراحی بینی را نیز در نظر بگیرید. از آنجایی که بیمار برای آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی مجبور است به بیمارستان مراجعه کند، موقعیت مکانی آن باید به گونه ای باشد که فرد به علت مسافت زیاد، خسته و دلزده نشود.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.