انواع عمل های زیبایی گوش و مراقبت های بعد از جراحی

عمل های زیبایی گوش

اتوپلاستی یا جراحی گوش

یکی از اجزایی که در زیبایی چهره تاثیرگذارترین به شمار می رود، گوش ها هستند. از عمل های زیبایی که امروزه انجام می شود، جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی می باشد که فرد برای بهبود ظاهر گوش خود که حالت عادی و معمولی را ندارد اقدام به جراحی گوش می کند. گوش ها از اعضایی هستند که در معرض دید عموم قرار دارند و پوشاندن آن ها تقریبا موضوع غیر ممکن است، حتی پوشاندن گوش با بلند کردن مو نیز به طور دائمی نیست .بسیاری از افراد هستند که گوش آنها مادرزادی به صورت غیرعادی بزرگ است و یا حالت بدی دارد. این دسته از افراد می توانند با جراحی گوش زیبایی گوش خود را بازگردانند و اعتماد به نفس خود را با تکمیل زیبایی چهره خود افزایش دهند.

مزایای انجام اتوپلاستی یا جراحی گوش

  • انجام اتوپلاستی گوش جراحی راحتی است و خطری بیمار را تهدید نمی کند
  • برش های زده شده برای جراحی در پشت گوش زده می شود بنابراین بخیه ها قابل مشاهده نمی باشد.
  • جراحی گوش برای هر سنی انجام می شود و با رعایت نکات پزشکی هر سنی اتوپلاستی را می توان انجام داد
  • کودکانی که مشکلات مادرزادی دارند بهترین کاندید برای انجام اتوپلاستی هستند
  • بخیه هایی که بعد از جراحی گوش زده می شوند قابل جذب هستند.

عمل های زیبایی گوش

جراحی بزرگ کردن گوش

اتوپلاستی، ترمیم گوش و ماستوئیدکتومی از جمله جراحی های بزرگ گوش می باشند. مدت زمان عمل و دوره نقاهت و بهبودی در این نوع از جراحی ها بیشتر از جراحی های دسته قبلی می باشد.

 جراحی ماستوئیدکتومی

این نوع از جراحی به منظور اصلاح پارگی پرده گوش انجام می شود. همچنین در این عمل، به بازکردن و تخلیه استخوان های پشت گوش پرداخته می شود. هدف از انجام این عمل، هوا گیری بهتر و بازسازی زنجیره استخوانی می باشد. در این روش با استفاده از میکروسکوپ پس از ایجاد برش در محل اتصال، استخوان ها تمیز می شوند. پس از آن عفونت از پشت گوش خارج می شود. در پایان پس از بهبودی جراح بیمار را بررسی می کند و در صورت لزوم این جراحی را تکرار می کند.

جراحی کوچک کردن گوش

معمولا جراحی به منظور جایگذاری لوله T یا تمپانوپلاستی و همچنین معاینه کلی گوش در بخش جراحی های کوچک گوش قرار داده می شوند. در این نوع از جراحی ها، بیمار نیاز به بستری در بیمارستان ندارد. دوره نقاهت و بهبودی در این جراحی ها کوتاه تر است.

جراحی تمپانوپلاستی

تمپانوپلاستی به معنی ترمیم پرده گوش می باشد. پرده گوش در انتهای کانال گوش قرار دارد و گوش میانی را از گوش خارجی جدا می کند. پرده گوش ممکن است به دلایل مختلف آسیب ببیند، که به دنبال آن مشکلات کم شنوایی، سرگیجه و عفونت گوش بوجود می آید. لذا طی عمل جراحی تیمپانوپلاستی می توان به ترمیم پرده گوش و در نهایت درمان مشکلات ناشی از آن پرداخت.

جراحی ترمیمی گوش

عمل های زیبایی گوش همانند هر عمل زیبایی دیگری احتمال دارد نیاز به ترمیم داشته باشد، به طور معمول جراحی ترمیمی گوش در بزرگسالان پس از سنین بلوغ انجام می گردد. جراحی ترمیمی در مواقعی که جراحی اولیه موفقیت آمیز نبوده است نیاز خواهد بود.

عمل های زیبایی گوش

مراحل انجام اتوپلاستی

برای انجام اتوپلاستی پزشک پس از بیهوشی بیمار یک برش نسبتا کوچک را ایجاد و سپس پوست و غضروف اضافی را برای داشتن ظاهر بهتر و کمک به شنوایی افراد بر می دارد و پس از آن اقدام به تغییر شکل غضروف گوش می پردازد و محل برش را بصورت کامل بخیه می زند؛ انجام جراحی در صورت کلی سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد؛ اما در کودکان و جراحی های بزرگ تر از بیهوشی عمومی استفاده می شود. انجام عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی بطور معمول بسته به نوع جراحی بین یک تا دو ساعت زمان بر است و پس از آن گوش ها به وسیله باند های کشی بانداژ می شوند و بیمار نیاز به بستری و مراقبت خاصی نخواهد داشت.

معایب جراحی زیبایی گوش

بطور کلی جراحی های زیبایی اکثرا دارای عوارضی هستند که معمولا این عوارض بسته به مهارت پزشک می باشند، هرچه پزشک ماهر تر باشد میزان عوارض کم تر خواهد بود، در بعضی موارد نیز بعد از انجام عمل زیبایی بیمار به یک عمل ثانویه نیز برای اصلاح برخی مشکلات احتیاج دارد زیرا در برخی افراد ممکن است بعد از انجام عمل بیرون زدگی ها دوباره به حالت اول برگردد.

عوارض احتمالی عمل زیبایی عبارت اند از:

  • بجا ماندن رد بخیه و ایجاد اسکار: این مشکل تقریبا عارضه ای دائمی است، اما معمولا این اسکار ها داخل گوش و یا پشت گوش ایجاد می شوند و در دید نیستند.
  • نیاز به اتوپلاستی مجدد
  • خونریزی و یا عفونت در گوش
  • عدم تقارن گوش ها بعد از انجام عمل نیز می تواند یکی از عوارض بعد از عمل باشد
  • بی حس شدن گوش و ایجاد تغیرات احساسی بعد از عمل گوش که رفته رفته پیش می آید اما به حسی دائمی تبدیل می شود.

همانطور که گفته نقش جراح در بروز این عوارض بسیار زیاد می باشد، و شما می توانید با اتنخاب پزشکان ماهر تا حد زیادی از نداشتن عارضه در پی انجام عمل زیبایی گوش مطمئن باشید.

انواع-عمل های زیبایی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش

  • در صورتی که بیماران پس از جراحی زیبایی گوش احساس درد داشتند، پس از اجازه از پزشک معالج خود می توانند از مسکن استفاده کنند.
  • جراح گوش برای بیماران در دوران نقاهت عمل زیبایی گوش، یک سری دارو تجویز می کند که استفاده به موقع و منظم آن ها از اهمیت به سزایی برخوردار است ؛ بنابراین در این باره سهل انگاری نکنید.
  • پس از اتمام عمل زیبایی گوش، بر روی گوش ها و دور تا دور سر به منظور کاهش تورم و کبودی یک باند قرار می گیرد، قرار گیری باند بر روی گوش ها سبب کاهش شنوایی می شود؛ بنابراین بیماران نترسند، چرا که شنوایی آن ها پس از برداشتن باند همانند سابق می شود.
  • در اکثر مواقع کسانی که جراحی زیبایی گوش انجام داده اند، پس از گذشت چند روز می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند، اما توصیه می شود تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند.
  • بیماران تا مدتی پس از جراحی زیبایی گوش باید از انجام ورزش هایی هم چون شنا و هم چنین رفتن به استخر اجتناب کنند.

هزینه عمل اتوپلاستی

با توجه به وجود مشکلات متفاوت در رابطه با گوش تعیین هزینه اتوپلاستی متفاوت خواهد بود، و برای هر شخص این هزینه با توجه به نوع مشکلی که دارد به علاوه هزینه بیمارستان یا کلینیک مشخص خواهد شد، اما بطور کلی این جراحی زیبایی در برابر بسیاریعمل های زیبایی که هزینه های بالایی دارند مقرون به صرفه تر می باشد.

عمل های زیبایی گوش

جراحی گوشجراحی های درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.