فیس لیفت یا لیفت صورت

همیشه اولین چیزی که در برخورد با یک فرد مورد توجه قرار می‌گیرد چهره اوست. معمولاً افراد در سنین بالا وقتی که پوست خود را در آینه می‌بینند آرزو می‌کنند پوستی همانند دوران جوانی شاداب و بانشاط داشته باشند. راه برآورده شدن این آرزو توسط روش‌های جوان‌سازی پوست امکان‌پذیر است. لیفتینگ یا کشیدن پوست صورت یکی از این روش‌ها می‌باشد که هم با روش جراحی و هم بدون روش جراحی امکان‌پذیر است.

کشیدن پوست صورت و یا لیفت صورت از بهترین روش های جوانسازی پوست بشمار میرود. این جراحی جهت بالا کشیدن و در اصطلاح جوان سازی پوست صورت کاربرد دارد. افرادی که به دلایلی همچون افزاش سن، تغییرات وزنی ناگهانی، ژنیتک، قرارگرفتن در معرض اشعه خورشید و حتی استعمال دخانیات شاهد افتادگی پوست صورتشان هستند در واقع می توانند کاندید این جراحی باشند. با افزایش سن، یکی از قابلیت‌های پوست، به نام خاصیت ارتجاعی آن از بین می‌رود؛ چرا که چربی طبیعی پوست به مرور زمان کم و کمتر شده و موجب شلی و افتادگی پوست صورت می‌شود. همچنین چین و چروک‌هایی در صورت ایجاد می‌شود و پوست صورت پایین می‌افتد. بالا کشیدن پوست، روشی برای از بین بردن این چروک‌ها در ناحیه صورت، گونه و گردن است.

 از این جراحی میتوان در موارد زیر استفاده کرد:

  • عضلات بخش تحتانی صورت که قوام خود را از دست داده اند و به حالت افتاده و آویزان در آمده اند
  • شیارهای عمیق زیر پلک تحتانی
  • خطوط عمیق ما بین بینی و گوشه دهان
  • افتادگی و یا جابجا شدن چربی ها
  • شل شدن پوست و ازدیاد بافت چربی در زیر چانه و فک پایینی. (در این حالت ممکن است فرد با داشتن وزن نرمال، در گردن خود غبغب داشته باشد.)
  • خطوط عمیق در اطراف پلک تحتانی
  • آویزان شدن پوست صورت به دلیل چین و چروک های موجود

ليفت صورت بدون جراحی

روش های مختلفی برای لیفت صورت بدون جراحی مورد استفاده قرار می گیرند.

هايفوتراپی

درمان هايفوتراپی، اولتراسوند متمرکز شده با شدت بالا، تکنيک نوينی است که برای ليفتينگ صورت و سفت کردن پوست آن به کار برده می شود هايفو به لايه های عميق پوست نفوذ میکند و موجب انعقاد گرمايی در سيستم اپونوروتيک عضلانی سطحی میشود و به تدريج و به مرور زمان باعث سفت شدن و جوانسازی پوست می شود بيمار پس از درمان هايفوتراپی میتواند فعاليت معمول خود را ادامه دهد پوست برخی بيماران اندکی قرمز می شود که البته موقتی است و به سرعت برطرف می شود نتايج حاصل از روش هايفوتراپی برای ليفتينگ پوست صورت يا کشيدن پوست صورت به طور مستمر ظرف 9 ماه بهتر و چشمگيرتر می شود.

تزريق چربی

گرافت چربی و تزريق چربی عبارات مترادفی هستند و برای توصيف روشی به کار می روند که چربی را از بخشی از بدن بر می دارند و به عنوان پرکننده برای ساير بخش های بدن يا صورت استفاده می کنند که منجر به ايجاد ظاهر جوان و تقويت شده می گردد تزريق چربی اقدام مهمی جهت جوان سازی صورت است ليفت صورت باعث بالا بردن و سفت شدن بافت ها می شود اما کاهش حجمی که ناشی از پيری باشد، برنمی گرداند برای اين کار، گرافت يا تزريق چربی لازم است.

تزریق ژل

روش انجام ليفت صورت با تزريق ژل میتواند چين و چروک های صورت را پر کرده و ظاهر آن را هموارتر و شادابتر کرد با تزريق ژل میتوان لب ها را برجسته کرده، چين و چروک های صورت را رفع نموده و ظاهر صورت را بهبود بخشيد.

ليفت صورت با RF

Rf يا راديو فرکوئنسی از ساليان قبل در پزشکی زيبايی کاربرد داشته و روشی تقريباً بی عارضه و کاملاً مؤثر به شمار میرود. امروزه دستگاه های rf فرکشنال با ترکيب راديو فرکوئنسی و ميکرونيدلينگ پوست تأثيرگذاری اين روش را چندين برابر نموده اند جوانسازی پوست باميکرونيدلينگ يک راهکار بسيار مؤثر برای جوانسازی شکل ظاهری و ساختار پوست به صورت کاملاً طبيعی و نيز برطرف کردن عوارضی از قبيل آثار کشيدگی پوست و جای جوش و آکنه می باشد.

ویژگی های جوانسازی با RF:

  • استفاده از انرژی رادیو فرکوئنسی
  • ایجاد لیفتینگ و درمان ناهواری های پوستی
  • برطرف کردن چین و چروک ها
  • برطف کردن جای جوش و آفتاب سوختگی
  • ایجاد کلازن سازی
  • امکان تنظیم میزان ورود سوزن در پوست برای نقاط حساس
  • ایجاد شفافیت پوستی
  • بهبودی سریع

تزريق بوتاکس

يکی از روش های ليفتينگ صورت بدون جراحی، تزريق بوتاکس است. بوتاکس به عنوان يکی از درمان های محبوب زيبايی صورت، يک درمان سريع، بی خطر و مؤثر است بوتاکس خطوط و چين و چروک های صورت را برای مدت حدود شش ماه کاهش داده يا از بين میبرد و نياز به بستری شدن نداشته و ناراحتی های آن بسيار جزئی است از طريق تزريق يک سری تزريق های کوچک، بوتاکس باعث جوانسازی پوست شده و چين و چروک های اطراف و زير چشم، خط اخم بين دو ابرو، خطوط افقی پيشانی، خطوط اطراف دهان و خطوط و چين و چروک های گردن را ازبين میبرد بوتاکس پوست همه قسمت های صورت را هموار کرده و چين و چروک ها را رفع می کند.

ليفت صورت با نخ

ليفت با نخ يک عمل جراحی ظريف است که پوست صورت افتاده را به آرامی کشيده تا پوست هموارتر و جوانتر به نظر برسد. اگر نيروی جاذبه روی پوست صورت شما اثر گذاشته است، ليفت صورت با نخ که يک جايگزين کم تهاجمی نسبت به عمل جراحی ليفت  صورت است و سبب جوانسازی صورت بدون خطرات احتمالی و بستری شدن پس از عمل انجام می شود. اين روش درمانی نيازی به گذراندن دوره ی نقاهت ندارد و بيمار بعد از دو روز کاملا عادی و معمولی می تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد دوره ی نقاهت حدودا دو روز است و پس از 2 هفته بافت های نرم بهبود يافته و در نتيجه هيچ نشانه ای از انجام اين روش پديدار نخواهد بود، اين روش بدون برش بزرگ است و به هيچ عنوان جای بخيه در صورت باقی نخواهد ماند.

تاثیرات لیفت صورت

تاثیرات لیفت صورت

 شما با انجام جراحی لیفت صورت، چند ده سال جوان‌تر می‌شوید. با این جراحی، چیزی شبیه به معجزه اتفاق می‌افتد. این روش جوان‌سازی، مانند روش‌های دیگر نیست که نیاز به تجدید و ترمیم داشته‌باشد. معمولاً اگر بهترین جراح لیفت صورت را انتخاب کرده‌باشید، بهترین نتیجه را از این جراحی خواهید دید. از بین رفتن خطوط عمیق چروک روی پوست، کشیده شدن پوست در نواحی چین و چروک، جوان‌سازی پوست و نواحی که پیری پوست مشهود است، همگی از معجزات لیفت صورت محسوب می‌شوند. عمل جراحی لیفت صورت می‌تواند سبب شود که شما ظاهر سالم‌تر و جوان‌تری نسبت به سن واقعی خود پیدا کنید و اعتماد به نفس بیشتری جهت حضور در مهمانی‌ها و مراسم خانوادگی و فعالیت‌های اجتماعی پیدا کنید و حس به پایان رسیدن عمر و تلاش را در شما تقلیل دهد.

هزینه‌ های ممکن جهت انجام ليفت صورت

  • هزینه پوشش‌ها پس از عمل
  • هزینه بیمارستان یا مرکز جراحی
  • هزینه دستمزد بیهوشی
  • هزینه دستمزد جراح
  • هزینه آزمایش‌های پزشکی
  • هزینه نسخه‌های دارویی

لیفت صورت چیست

جراحی های زیباییفیس لیفتمقالاتمقالات منتخب

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.