عمل بینی و موارد مهم آن

عمل بینی و موارد مهم آن

امروزه عمل بینی در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده است.چرا که بینی از مهمترین نقش ها را در زیبایی صورت ایفا می کند و باید تا حد امکان  با دیگر اعضای صورت هماهنگ شود.به علاوه بینی به‌ عنوان یکی از بخش های مهم برای تنفس به حساب می آید وبرای مرطوب کردن و گرم کردن هوا و به وجود آوردن میزان کافی هوای تنفسی نقش به سزایی دارد.از این رو با توجه به اهمیت این عضو برای عمل لازم است که رعایت بعضی از موارد مورد توجه قرار بگیرد.

در عمل بینی که به منظوربهتر شدن شکل ظاهری بینی انجام می گردد، قسمت هایی از بینی مانند استخوان و غضروف دستخوش تغییر قرار می گیرد تا با از بین بردن نقص های بینی با بخش های دیگر صورت بیشتر هماهنگ شود.قبل از تصمیم گیری برای جراحی بینی در رابطه با همه  انتظارات خود از این عمل فکر کرده و با یک جراح بینی مشورت کنید.

آمادگی های قبل عمل

  1.  چند هفته قبل از عمل بینی از مصرف داروهای آسپرین و ویتامین E البته با نظر پزشک  خود داری کنید.
  2. چند هفته قبل از کشیدن سیگار اجتناب نمایید.
  3. آزمایشات مورد نیاز مانند آزمایش خون را انجام دهید.
  4. اگر فرد  دچار سرماخوردگی می باشد و همراه آن تب و سرفه هم دارد باید به پزشک مراجعه نماید و  داروهای مصرفی را با پزشک در میان بگذارد.

تشخیص نوع بینی

نوع بینی با معاینه کردن و بررسی بینی قابل تشخیص می باشد.معمولا بینی ها  استخوانی ، غضروفی، گوشتی، یا  بین هر دو این جنس می باشند.

بینی گوشتی :

بینی های گوشتی استخوان و تیغه های محکمی برای نگه داشتن بینی نداشته ودارای غضروف های ضعیفی می باشد.این نوع بینی  دارای پوست ضخیمی است وظاهراین بینی ها خیلی بزرگ می باشد . اولین شرط مهم در عمل بینی گوشتی،  تجربه ی کافی، دقت و ظرافت خواهد بود.

بینی استخوانی :

بینی های استخوانی معمولا قوز و انحراف دارند و بعد از عمل به خوبی تغییرات در آن ها نشان داده می شود. این بینی ها دارای غضروف های  محکم و استخوان سفتی می باشند، چربی این بینی کم است و معمولا پوست آن ها لطیف و نازک می باشد. این دسته از بینی ها برای عمل بینی فانتزی مناسب هستند وکسانی که به بینی های عروسکی علاقه دارند بهتر است قبل ازانجام عمل بدانند؛ که باید  دارای یک بینی مقاوم ومحکم مثل بینی های استخوانی باشند.

روش های جراحی بینی

عمل بینی معمولا با استفاده از دو شیوه باز و بسته انجام می پذیرد.شیوه های عمل بینی نسبت به نوع بینی و تغییرهایی که مورد احتیاج است متفاوت است. این احتمال وجود دارد که یک بینی با روش باز به صورت کامل  تغییر لازم داشته باشد و بینی دیگری فقط با انجام تغییر نا چیزی  به روش بسته قابل انجام باشد صورت گیرد.

 روش باز

با استفاده از این روش روی پوست بینی شکاف داده می شود و دسترسی به اجزای بینی راحت ترمی شود. در رابطه با حالت هایی که فرد ایراد های مادرزادی دارد و یا دچار کجی بینی است و در  تغییرات زیادی لازم دارد، به عمل  بینی با روش باز نیاز است . برای  بینی هایی که  غضروف لازم دارند به منظور تقویت و ترمیم بینی  روش بازبه کار می رود. این شیوه ورم و کبودی بعد از عمل را به همراه دارد و به کار گرفتن  گچ بینی بعد از انجام عمل ضروری است.

روش بسته

در این روش هیچ  برشی داده نمی شود ومعمولا به منظور جراحی های خیلی ساده به کار گرفته می شود، این نوع از عمل بینی مناسب بینی هایی می باشد که در ناحیه نوک بینی  تغییرات زیادی احتیاج ندارد.در روش بسته ورم و کبودی خیلی کم است.

منبع : سایت دکتر میلانی

جراحی های زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.