جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟


جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

اجزای صورت هر کدام زیبایی خاص خود را دارند اما چشم ها از نظر زیبایی شناسی مهمترین جز صورت بحساب میایند. چشم افراد دریچه روح آنهاست و نشان دهنده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. پلک ها اجزایی از صورت هستند که خیلی زودتر از سایر اجزای صورت علائم پیری را نمایان می کنند که می تواند ناشی از بالارفتن سن، کم کاری تیروئید و یا پرکاری تیروئید باشد.

این افتادگی، چهره فرد را پیر نشان می‌دهد و گیرایی نگاه را از او می گیرد. همچنین جلوی دید فرد را سلب می کند و البته به ماهیچه‌های پلک نیز فشار می آورد. عمل پلک این مشکل را به‌سادگی درمان می‌کند تا چهره‌ای جوان‌تر و زیباتر به فرد هدیه دهد. به همین دلیل حساسیت افراد برای جوان سازی صورت بالاتر می رود و درخواست افراد برای جراحی پلک بیشتر می شود.

عمل پلک چشم در حوزه پزشکی به عنوان بلفاروپلاستی نامیده می‌شود. بلفاروپلاستی به منظور رفع افتادگی یا شل شدن پلک انجام می‌شود و جراح چربی، عضله یا پوست اضافی را برمی‌دارد. در واقع جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی جهت بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود.

جراحی پلک در بعضی از موارد جنبه درمانی دارد و برای بهبود دید، سلامت و راحتی چشم ضروری است، هر چند که تعدادی از بیماران بلفاروپلاستی را برای زیبایی بیشتر چهره و چشم‌ها انجام می دهند تا نشانه‌های پیری را به حداقل برسانند. اهداف اصلی در عمل جراحی پلک، ترمیم کامل پلک‌های آسیب‌دیده برای اصلاح عملکرد و زیبایی ظاهری ناحیه‌ی چشم است.

دلیل افتادگی پلک

افتادگی پلک دلایل مختلفی دارد. گاهی علت این عارضه ارثی است و پلک بیمار مادرزادی شل و افتاده می باشد. اما اکثر موارد افتادگی پلک نتیجه بالا رفتن سن، شل و کشیده شدن تاندون باز نگهدارنده پلک است. آسیب‌دیدگی، جراحی یا آسیب دیدن عضله‌های بالابرنده پلک یا عصب‌های کنترل کننده این عضلات نیز منجر به افتادگی پلک می‌شود. تومور، اختلال‌های عصبی، بیماری‌های سیستمی و مصرف بعضی داروها نیز از علل پتوز محسوب می‌شود.

انواع افتادگی پلک

افتادگی پلک با توجه به علت آن طبقه‌بندی می‌شود:

  • افتادگی پلک نوروژنیک (عصبی): در این حالت عصب‌های متصل به عضلات آسیب دیده‌اند.
  • افتادگی پلک میوژنیک: شل شدن و افتادگی پلک ناشی از مشکل داشتن عضله‌ بالا برنده پلک است.
  • افتادگی پلک آپونوروز: این عارضه به کشیده شدن و ضعیف شدن تاندون مسئول بالا بردن پلک اشاره دارد.
  • افتادگی پلک مکانیکی: در این عارضه سنگینی پلک به حدی است که عضلات مربوطه نمی‌توانند آن را بلند کنند.

جراحی افتادگی پلک چگونه انجام می شود؟

در این عمل، پوست اطراف بیمار بازسازی می‌شود و هدف از این کار، ایجاد یک پلک دوتایی از پلک تکی بر روی پلک فوقانی است. روش‌های مختلفی برای ساخت پلک‌های دوتایی استفاده می‌شود. اگرچه، این روش خطرات و عوارض زیادی را برای بیماران در پی دارد، اما اگر توسط یک متخصص جراح خوب و خبره انجام شود هیچ مشکلی ایجاد نمی شود. در کل عمل بلفاروپلاستی به عنوان روشی ملایم، ایمن و دقیق برای جوانسازی پلک توصیف شده است.

هدف از عمل افتادگی پلک

هدف از جراحی پلک بهبود ظاهر چشم ها با روش های زیر می باشد.

  • از بین بردن علائم افزایش سن بر روی پلک های پایین همانند چین و چروک، افتادگی، و پف
  • از بین بردن علائم قابل مشاهده ی افزایش سن همانند پف، چین و چروک و چربی اضافه موجود بر روی پلک های بالا
  • بازگرداندن بینایی که تحت تاثیر افتادگی پلک های بالا قرار گرفته است.
  • اعطای ظاهری جوان تر به چشم ها

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

مزایا

جراحی‌های پلک به عنوان روشی برای افزایش زیبایی کلی در ظاهر ، بسیار مهم هستند و این نوع جراحی‌ها از مزایای متعددی برخوردارند، از جمله:

درمان برخی از مشکلات بینایی

جراحی پلک در درمان برخی از مشکلات بینایی و بیماری‌های چشمی بسیار تاثیر گذار است. برای کسانی که دچار مشکل در دید هستند، عمل جراحی پلک می‌تواند یکی از مهم‌ترین روش‌هایی باشد که با کمک آن فرد می‌تواند به طور مؤثر درمان شود.

همان طور که اشاره کردیم کاربردهای پزشکی جراحی پلک شامل اصلاح کاهش دید محیطی می‌شود که به دلیل افتادگی پلک فوقانی ایجاد می‌شود. وقتی در استفاده از تکنیک‌های جراحی پلک مراقبتی صورت نگیرد، ممکن است فرد در فعالیت‌های بسیار ساده‌ای مانند خواندن کتاب یا رانندگی دچار مشکل شود.

جوان‌تر به نظر می رسید

وجود پف‌های بیش ‌از حد در زیر چشم شما کلاً باعث می‌شوند که همیشه بسیار خسته و پیر به نظر برسید. به همین دلیل است که بیشتر افراد تصمیم به انجام این عمل می‌گیرند. چراکه این کار سبب جوان‌تر و سالم‌تر شدن و همچنین باعث تقویت سلامت چشم نیز می‌شود. این عمل بسیار بی‌خطر و بسیار دقیق است و نتیجه‌ی خوبی حاصل می‌کند.

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

 

پیشانی زیبایی خواهید داشت

تنش و فشاری را که به خاطر بالا کشیدن پلک چشم برای دیدن اطراف به عضلات ابرو  وارد می‌شود، تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ممکن است در طول عمل جراحی، دردی احساس شود اما با گذشت زمان، درد به تدریج از بین می‌رود.

اسکار کوچک

هر زخمی که از عمل جراحی پلک ایجاد شود، بسیار ناچیز است و قابل توجه نیست زیرا این زخم‌ها خیلی دقیق در چین‌های پلک پنهان می‌شوند.  در این عمل، جای زخم‌ها به خوبی پنهان است که به جز با معاینه دقیق شخص دیگر، جای زخم اصلاً قابل‌تشخیص نیست. افراد می‌توانند بدون اینكه از معلوم بودن این زخم‌ها در  صورتشان بترسند، با اطمینان کامل به همه بروند و با افراد دیگر روبه‌رو شوند.

از بین بردن پف‌کردگی بیش از حد

جراحی پلک این توانایی را دارد که پف و چربی بیش از حد اطراف چشم را از بین ببرد و تمام خطوط موجود در لبه‌های بیرونی چشم را رفع کند. این عمل جراحی پلک کمک زیادی به کاهش این کیسه‌ها و پف‌ها در اطراف پلک تحتانی می‌کند و در کنار آن نیز به از بین بردن پوست اضافی ایجاد شده در  اطراف پلک پایین کمک می‌کند. برای بیماران جوان‌تر، این بافت‌برداری‌ها برای زیبایی بیشتر صورت و سلامت کلی صورت ضروری به نظر می‌آید و توصیه می‌شود هر زمان که تصمیم گرفتید اقدام به این جراحی کنید، حتماً با یک متخصص و جراح خوب پلک مشورت کنید.

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

اهمیت انتخاب جراح خوب جراحی پلک

 

معمولا مهم ترین موردی که در یک جراحی به آن توجه می شود اطمینان از بیمارستان، کلینیک یا مرکز جراحی مورد نظر و پزشک جراح است. هر چند که بلفاروپلاستی جراحی بسیار زمان بر و طولانی ای نیست اما در ناحیه ای بسیار حساس انجام می شود و نیازمند مراقبت های بعد از جراحی پلک است. بنابراین بسیار مهم است که خود را به دست کسانی بسپارید که از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشند. تشخیص و انتخاب مرکز استاندارد با کادر درمانی حرفه ای بسیار مهم است.

 جراحی پلک عمل نسبتا ارزانی نیست و در صورتی که در انتخاب مرکز جراحی اشتباه کنید و یا به سراغ کلینیک های غیرتخصصی و غیر استاندارد بروید عوارض خطرناک و گاه جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

باید به این نکته توجه کرد که جراحی پلک بسیار حساس و نیازمند دقت فراوان است و از آن جایی که بر روی دو پلک انجام می شود، هرگونه نقص یا اشتباه در حین عمل نه تنها موجب عدم تقارن چشم ها می شود و بر زیبایی بیمار تاثیر مستقیم دارد، بلکه سلامت و بینایی فرد را نیز به خطر می اندازد.

پیشنهاد می شود همواره قبل از انتخاب مرکز جراحی و پزشک مجرب با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید، نمونه کار های جراح منتخب خود را مشاهده کنید و بعد با اطمینان خاطر به سراغ جراحی زیبایی پلک بروید.

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.