درباره ی کشیدن صورت چه میدانید؟ مزایا و هزینه کشیدن صورت یا لیفت صورت


زیبایی چهره با انجام لیفت صورت!

همیشه اولین چیزی که در برخورد با یک فرد مورد توجه قرار می‌گیرد چهره ی آن فرد است. معمولاً افرادی که در سنین بالا هستند و پوست خود را در آینه می‌بیند آرزو دارند تا پوستشان همانند دوران جوانی شاداب و بانشاط باشد. امروزه راه برآورده شدن این آرزو توسط روش‌های جوان‌سازی پوست امکان‌پذیر است.کشیدن صورت و یا لیفت صورت یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست می باشد.

در کودکی، پوست قابلیت ارتجاعی بیشتری دارد و زیر پوست سطح وسیعی از چربی وجود دارد که در مورد بچه‌های چاق این مسئله بیشتر صدق می‌کند. با افزایش سن، یکی از قابلیت‌های پوست، به نام خاصیت ارتجاعی از بین می‌رود؛ زیرا چربی طبیعی پوست به مرور زمان کمتر شده و موجب شل شدن و افتادگی پوست صورت می‌شود و یک حالت جمع‌شدگی همراه با چین و چروک ایجاد خواهد شد که ظاهر پوست را تغییر می‌دهد. همچنین بافت اطراف چشم و فک پایین شل می‌شود که در نتیجه چهره حالت نگران، خسته و اخمو پیدا کند. عواملی مانند کاهش وزن، در معرض آفتاب بودن، استرس‌های زندگی روزمره، استفاده از الکل و سیگار و استعداد ژنتیکی، در روند ایجاد تغییرات در چهره بسیار تاثیر گذار است.

همه ی ما از عواقب ناشی از بالا رفتن سن رنج می‌بریم و همواره به دنبال زیبایی هستیم. خوشبختانه با پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی رخ داده است، روش‌های مختلفی برای جوان سازی پوست وجود دارد که یکی از آن‌ها، کشیدن پوست صورت و یا لیفت صورت است. امروزه، زنان و مردان زیادی به این موضوع پی می‌برده اند که با پر کردن محل افتادگی چربی، برداشتن چربی اضافه، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن مجدد پوست قادر به جوانسازی و بازسازی دوباره پوست خود هستند.

کشیدن پوست یا لیفت کردن

لیفت پوست صورت یا همان کشیدن پوست عملی است که آثار نمایان پیری و بالا رفتن سن را از صورت و گردن از بین می برد. در واقع لیفت صورت یا بالا کشیدن صورت که به آن ریتیدکتومی (Rhytidectomy) می‌گویند، عمل جراحی جوان‌سازی صورت را انجام می دهد. این روش جراحی از اواسط قرن 20 در آمریکا رونق پیدا کرد و امروزه یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی در جهان محسوب می شود.

در لیفت صورت، بافت های صورت با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شوند و ظاهر فرد را جوان تر می کند. در طی انجام این عمل، چربی ها و سلول های مرده پوست برداشته می شود و سلول های پوستی برای بازسازی تحریک می شوند. در این روش، ساختار چهره بهبود خواهد یافت، چین و چروک ها از بین خواهند رفت و پوست باکیفیت تری خواهید داشت. بعد از انجام این عمل، شما هیچ نشانه ای از چین و چروک در اطراف چشم ها، گونه ها، دهان، پیشانی و فک خود مشاهده نمی کنید.

 لیفت صورت جراحی چندان سنگینی نیست؛ در واقع اگر توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام پذیرد، کمترین درد و مشکل را برای شما به دنبال خواهد داشت. این عمل صورت شما را 5 تا 10 سال جوانتر نشان می دهد. کشیدن پوست صورت معمولاً در افراد بالای 40 سال اعمال می شود. در این عمل از طریق کشیدن پوست صورت و بافت زیرین چروک پوستی کاهش می یابد. لیفتینگ صورت را می توان همزمان با سایر عمل های زیبایی مانند لیفتینگ گردن، بلفاروپلاستی(کشیدن پوست پلک ها)، لیفتینگ ابرو و پیشانی انجام داد. سن متقاضی، جنس پوست وی، میزان کشیدن پوست و عضلات زیر پوست همگی بر نتیجه عمل تاثیر خواهد بود.

متقاضیان:

متقاظیان انجام عمل لیفت و کشیدن صورت می بایست ازنظر سلامت عمومی در وضعیت خوبی باشند و نشانه‌های متوسط تا پیشرفته‌ی سال خوردگی در پوست آن‌ها مشاهده شود. نکاتی در مورد روش جراحی‌ لیفت صورت وجود دارد که بهتر است پیش از تصمیم به انجام این جراحی آن‌ها را بدانید. توصیه می کنیم با یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در مورد این جراحی مشورت کنید. اگر لیفت صورت برای شما مناسب تشخیص داده شود، می‌توانید با همه نشانه‌های افزایش سن در پوست صورت خود، خداحافظی کنید! همچنین افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، باید در مورد نتایج حاصل از آن انتظارات واقع‌گرایانه‌ای داشته باشند و اینکه این عمل منجر به توقف روند پیری نشده یا اساس صورت را تغییر نمی‌دهد.

افرادی که قصد دارند نتایج حاصل از این عمل به ‌صورت طولانی ‌مدت بر روی صورت آن‌ها باقی بماند، باید از استعمال دخانیات پرهیز کنند و برخی از داروهای خاص مانند رقیق‌کننده‌های خون را مصرف نکنند.

شما کاندید مناسبی برای لیفت و کشیدن پوست صورت خواهید بود اگر دارای شرایط زیر هستید:

  • پوست شل روی گردن یا صورت
  • پوست کشسان و قابل انعطافی
  • ساختمان استخوانی قوی و مشخصی که حمایت مورد نیاز را تأمین می‌کند.
  • سلامتی جسمانی خوب که دوره ‌بهبود به آن وابسته است.

نحوه عمل جراحی لیفتینگ صورت

این عمل در بیمارستان یا کلینیک‌های کوچک و یا در مطب انجام می‌شود و از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی همراه با تزریق داروهای آرامبخش داخل وریدی استفاده می‌شود.

اکثر برش‌ها، در داخل خط مو قرار دارد. در این عمل از طریق برش جراحی، ‌قسمت‌های اضافی و چروکیده پوست را از محل رویش سست می‌کنند و سپس آن را از محل گوش عقب می‌کشند، برش معمولاً در محدوده گوش ایجاد خواهد شد، به عبارتی در جلوی گوش برش به سمت پایین آمده و لاله گوش را دور می‌زند و تا کناره خط مو در پشت گوش می‌رود، ممکن است برش کوچک و ناآشکاری نیز در زیر چانه ایجاد شود.

عمل جراحی لیفتینگ چقدر طول می کشد؟

عمل لیفتینگ معمولا بین 2 تا 4 ساعت بطول می انجامد.
مدت عمل به ماهیت پوست و میزان لیفت چهره بستگی دارد. گاهی اوقات مراحل دیگر نیز به این عمل اضافه می شوند و زمان کل را طولانی تر می کنند.

نکات مهم قبل از عمل لیفتینگ پوست:

دانستن این نکات ساده در عین حال مهم، سبب می شود که عمل جراحی لیفتینگ برای شما موثرتر باشد و سریع تر ریکاوری شوید:

  • بعد از عمل، لباس های راحت و یقه باز بپوشید.
  • سیگار کشیدن و مصرف الکل مصرف نکنید.
  • داروهایی که مانع از بهبودی شما می شوند را متوقف کنید. مثل: قرص آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی را هم مصرف نکنید.
  • با شخصی هماهنگ کنید تا بعد از عمل، شما را از کلینیک به خانه برساند.

کشیدن پوست صورت

نکات لازم بعد از عمل

در 1 تا 2 روز پس از عمل، بانداژها برداشته می شود. در این زمان فرد متوجه تورم و تغییر رنگ در برخی از قسمت های صورت خواهد شد.در صورت وجود ورم و کبودی، نگران نشوید، چراکه پس از مدتی به وضعیت کاملا طبیعی برمیگردد. توجه داشته باشید که تورم در 3 روز اول پس از جراحی افزایش پیدا کرده و طی 7 الی 10 روز کاملٱ از بین می رود. بعد از 10 روز بعد از عمل بخیه ها کشیده می شوند. بعد از 2 هفته میتوان فعالیت های معمولی خود را از سر بگیرید و پس از 6 تا 8 هفته ورزش را شروع کنید. در روزهای اول بعد از عمل، باید از هر گونه فعالیتی که فشار خون را بالا می برد، خودداری نمایید.

مزایای عمل لیفت صورت

  •  کشیدن پوست و رفع افتادگی آن
  •  بهبود نحوه برخورد با دیگران
  •  سفت کردن ماهیچه‌های صورت
  •  بهبود زیبایی چهره
  •  تقویت اعتماد به نفس
  •  دستیابی به چهره‌ای جوان‌تر
  •  بهبود فرم صورت
  •  اصلاح تصویر ذهنی بیمار از وضعیت ظاهری خود

کشیدن پوست صورت

خطرات و عوارض

  •  نمایان بودن جای زخم‌ها
  •  غیر طبیعی شدن شکل صورت
  •  بروز ناهنجاری‌ها و عوارض پوستی
  •  تاول زدن روی پوست صورت
  •  آسیب‌دیدگی عصب گوش
  •  کند بودن روند بهبودی بعد از عمل
  •  ضعف یا فلج شدن صورت (پارالیز)
  •  تغییر رنگ پوست
  •  آسیب‌دیدگی اعصاب صورت
  •  بی‌حس شدن دائمی صورت
  •  ضعیف شدن عضلات صورت
  •  نکروزه شدن (مرگ) بافت پوست
  •  ورم صورت
  •  سفت شدن پوست صورت

کشیدن پوست صورت

آیا انجام لیفت صورت باعث کشیده شدن پلک ها هم می شود؟

بسیاری از افرادی که مایل به انجام عمل لیفت صورت هستند، این سوال برایشان پیش میاید که آیا جراحی کشیده شدن پوست پلک ها هم تحت تاثیر این عمل قرار می گیرند؟

در جواب این سوال باید گفت با وجود اینکه لیفت صورت با عبارت صورت همراه است و توقع می رود که تمامی صورت را دربر گیرد اما باید گفت که این جراحی برای دو سوم پایینی صورت استفاده می شود و گونه ها و فک را شامل می شود. این تفاوت در جراحی لیفت به دلیل فیزیک و آناتومی متفاوت در قسمت های مختلف صورت می باشد. عضله های اطراف چشم بسیار حساس هستند و بطور دقیق به تکنیک های متفاوتی برای لیفت نیاز دارند. با اینحال بسیاری از متقاضیان در کنار انجام جراحی لیفت صورت، خواستار لیفت ابرو و پیشانی هم می شوند که این وضوع نیاز به یک جراحی زیبایی متخصص دارد که از همه ی تکنیک های لازم به خوبی استفاده کند.

هزینه

عوامل بسیاری بر هزینه عمل کشیدن پوست صورت و قیمت لیفت صورت تاثیر می‌گذارند از جمله آن ها میتوان: معاینات و آزمایشات قبل جراحی، تجهیزات مورد نیاز جراحی، هزینه پزشک، هزینه بیمارستان و ملاقات با پزشک پس از جراحی اشاره نمود. شما می‌توانید با پزشک مورد نظر تماس گرفته و از هزینه‌ کشیدن پوست صورت مطلع شوید.

کشیدن پوست صورت

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.