بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ها چیست؟چگونه انجام می شود؟


عمل جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ها

 عمل جراحی پلاستیک پلک ها که با نام بلفاروپلاستی شناخته شده است بمنظور برداشتن پوست اضافی، برداشتن پف پلک ها و در مواردی اصلاح گودی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی این عمل جراحی جوان سازی چهره افراد است. به عبارت دیگر بلفاروپلاستی نوعی عمل است که در آن با ترمیم ناهنجاری ها، ضعف ها و نواقص پلک های اطراف چشم، افتادگی پلک ها درمان می شود. بعلاوه در این جراحی پف و چین و چروک زیر چشم نیز امکان برداشته شدن هم وجود دارد.

در اکثر مواقع جراحی بلفاروپلاستی را یک عمل زیبایی میپندارند؛ اما نکته قابل توجه ایست که این عمل جراحی در حیطه ی درمانی هم انجام میپذیرد،به این صورت که بلفاروپلاستی می‌تواند میدان دید افرادی را که دچار افتادگی پلک هستند و باعث کم شدن میدان دیدشان شده را بهبود بخشد. غالبآ افرادی که دارای پلک های پف کرده و یا افتادگی پلک و مشکل در بینایی دارند می توانند از عمل جراحی زیبایی پلک برای حل مشکل خود استفاده نمایند. نکته دیگر این است که بر خلاف موضوع اظهار شده که در این عمل جراحی پلک بالا برده می شود، در عمل همچین اتفاقی نمی افتد و در حین انجام این عمل میزان چربی دور چشم و پوست آن کنترل می شود.

عمل بلفاروپلاستی به چه کسانی پیشنهاد می شوند؟

  • افرادی که شیار پلک بالا در چشم هایشان بدرستی تشکیل نشده است کاندیدای مناسبی هستند. لذا این افراد چشمانی شبیه به چشمان چینی ها و ژاپنی ها دارند.
  • این عمل زیبایی برای ترمیم شلی بیش از اندازه ی پلک بالا و پایین چشم بعضی از افرد بسیار مناسب است. در این جراحی، عملکرد پلک ها بهبود میابد.
  • معمولا برای افراد بالای 30 سال که نیاز به زیبایی پلک دارند پیشنهاد می شود.
  • مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم در سنین پایین تر هم دلیل خوبی برای انجام این عمل است.
  • بمنظور جوانسازی پلک ها در افراد مسن هم بسار مناسب است. این عمل برای آن ها یک عمل زیبایی محسوب میشود.

چگونگی انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی

شما می توانید تحت بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی این عمل را انجام دهید. این که کدام روش برای شما مناسب است به شرایط سلامت جسمانی شما و همچنین صلاح دید پزشک بستگی دارد. در هریک از این عمل جراحی برش ها در امتداد خطوط پلک به گونه ای قرار می گیرند که چشم بعد از جراحی طبیعی تر بنظر بیاید. بعد از برش ها نوبت به خارج کردن چربی و بافت پوست است که این کار به گونه ای انجام می شود که نتیجه مورد نظر حاصل شود.

جراحی پلک بالایی: بسته به نوع و شکل پلک ها، برشی در پلک بالایی زده می شود تا توسط آن، قسمت های اضافی پوست، و یا چربی های اضافه ی زیر پوست توسط جراح زیبایی چشم برداشته شود. سپس فرم پلک ها اصلاح می شود و بعد جراح محل برش را بخیه زده و عمل را به پایان می رساند. بعد از گذشت مدتی میز هیچ اثری از محل برش باقی نخواهد ماند.

جراحی پلک پایینی: در برخی از موارد پف زیر چشم بصورت ارثی بوده و بسیاری از موارد هم به سبب تجمع بافت چربی در زیر پوست پلک پایینی چشم شده است. همچنین در اکثر مواقع  عمل بلفاروپلاستی برای پلک پایین، با ایجاد برشی ظریف در پشت پلک پایینی انجام می شود و نیازی به بخیه کردن هم ندارد. اگر پوست اضافه در زیر خط مژه قرار داشته باشد، پوست اضافه برش داده شده و سپس بخیه های ظریف و ریزی، محل برش را پیوند می دهد. عمومآ این برش ها قابل دیده شدن نیستند ولی در صورتی که در مورد این مسئله حساسیت زیادی دارید می توانید از لیزر استفاده نمایید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.